پرتاب ماهواره «ظفر» با ماهواره بر «سیمرغ» تا خرداد ۹۲

رییس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم صنعت خبر داد:

پرتاب ماهواره «ظفر» با ماهواره بر «سیمرغ» تا خرداد ۹۲

رییس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم صنعت ایران با اشاره به روند پیشرفت طراحی و ساخت ماهواره «ظفر» این دانشگاه از آماده سازی این ماهواره و پرتاب آن تا خرداد ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش دریچه خبر دکتر حسین بلندی اظهار کرد: ماهواره «ظفر» از نظر فن‌آوری ۴۰۰ درصد برتر از ماهواره «نوید» بوده و اجزای پیشرفته تری نسبت به این ماهواره دارد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به پرتاب ماهواره «ظفر» با پرتابگر داخلی «سیمرغ» تا خرداد ماه سال آینده، تصریح کرد: ماهواره «ظفر» از ابتدای تعریف پروژه تاکنون روند پیشرفت مناسبی را طی می‌کند؛ به گونه‌ای که موضوعات و پروژه های اصلی این طرح در حال پیگیری بوده و در زمینه کنترل سازه، سیستم‌های انرژی سازه و … روند رو به رشدی را شاهد هستیم.

بلندی با اشاره به این که بهینه سازی ماهواره «ظفر» یکی از علت‌های تاخیر این ماهواره بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است، عنوان کرد: دقت تصویربرداری ماهواره «ظفر» از ۱۲۳ متر به ۸۰ متر ارتقا یافته و در حال حاضر در صدد بهینه سازی کیفیت تصویربرداری آن هستیم که امیدواریم نمونه کیفی ظفر را بر اساس زمان بندی های صورت گرفته و برای انجام تست های مورد نظر در آینده‌ای نزدیک تحویل دهیم.

رییس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم صنعت ادامه داد: پس از انجام تست‌های لازم بر روی نمونه کیفی وارد فاز آماده سازی برای پرتاب خواهیم شد و باید بتوانیم ضمن انجام موفقیت آمیز تست های مورد نظر تا پایان سال جاری، نمونه فضایی ماهواره ظفر را تا پایان فروردین ماه سال ۹۲ تحویل دهیم تا در موعد مقرر که همان خرداد ماه سال آینده است پرتاب شود.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.