«پرتاب همبرگر به فضا»، شیوه اعتراضی دانشجویان هارواردی!

۳۰ آبان ،

76-51.jpg

دانشجویان دانشگاه هاروارد با هدف نشان دادن جلوه غیرعادی و مفرح علم و همینطور دور شدن از یکنواختی شیوه آموزش در این دانشگاه یک “ساندویچ همبرگر” را به فضا پرتاب کردند.

به گزارش تفسیری سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رنزو لوچیونی، نوسیریاسین، دانیل براودی، جیمی لا اسمیت و مت موئلمن، دانشجویان سال سوم دانشگاه هاروارد که توانستند با کمک یک بالون هلیومی، یک ساندویچ همبرگر را با موفقیت به لایه‌های زیرین اتمسفر (جو) ارسال کنند، تعبیری تازه از کلمه “غذای فضایی” را به ثبت رساندند.

به نقل از پایگاه خبری “یونیورسیتی دیلی نیوز” این پنج دانشجوی جوان، این تجربه فضایی منحصر به فرد خود را در زمینه فست‌فود و در جهت کمک به یک کارخانه محلی تولید همبرگر در ماساچوست انجام دادند. این همبرگر توسط بالون هلیوم به فضا فرستاده شد و در حداکثر فاصله یعنی ۳۰ کیلومتری از سطح زمین قرار گرفت. ضمن اینکه با اتصال یک دوربین به بالون از این مسافرت فضایی فیلمبرداری شد. این ویدئو که در پایگاه اینترنتی یوتیوب انتشار یافته است، نشان می‌دهد این همبرگر پیش از اینکه با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت و حدود ۲۱۰ کیلومتر دورتر از محل پرتاب یعنی در شمال بوستون فرود بیاید، از جو زمین خارج و وارد استراتوسفر می‌شود.

یاسین، یکی از دانشجویان حاضر در این طرح خطاب به خبرگزاری “ای بی سی” گفت: یکنواختی در شیوه آموزشی و دروس تحصیلی، آنها را وادار به انجام چنین پروژه تفریحی و غیر عادی کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.