پرتاب گاز سمی به سوی تظاهرکنندگان در پایتخت بحرین

نیروهای امنیتی بحرین به سوی تظاهرکنندگان گاز سمی پرتاب کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به سوی تظاهرکنندگان بحرینی گازهای سمی پرتاب و آنان را در مسجد مومن در شهر منامه محاصره کرده اند.

شاهدان بحرینی روز جمعه اعلام کردند پلیس این کشور با استفاده از گاز اشک آور دهها تظاهرکننده شیعه را که قصد داشتند در منامه برای درخواست آزادی مخالفان زندانی تجمع کنند، پراکنده کرد.

پلیس از حرکت تظاهرکنندگان که در گروه های کوچک از روستاهای اطراف آمده بودند، به سوی بزرگراه اصلی منامه که قصد داشتند در آنجا راهپیمایی کنند، ممانعت کرد.

به گفته شاهدان که از حضور شیخ علی سلمان، رئیس جنبش الوفاق مهمترین جنبش مخالف شیعیان خبر دادند، برخی از تظاهرکنندگان پارچه نوشته هایی حمل می کردند که بر روی آنها شعارهایی برای درخواست “آزادی زندانیان” و “ما دادگستری مستقل می خواهیم” دیده می شد.

وزارت کشور بحرین در بیانیه ای این تظاهرات را غیر قانونی اعلام کرده و هشدار داده بود کسانی که در تظاهرات شرکت کنند، قانون را نقض کرده اند.

معترضان قصد داشتند در اعتراض به تصمیم دادگاه تجدید نظر بحرین که احکام سنگینی برای سیزده مخالف به اتهام نقش داشتن در اعتراضات مردمی سال دو هزار و یازده صادر کرده است تظاهرات کنند.

بیشتر جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می دهند.

هفت تن از مخالفان بحرینی از جمله عبدالهادی الخواجه فعال حقوق بشر به حبس ابد محکوم شده اند.

آمریکا، فرانسه و سازمان ملل متحد از این تصمیم انتقاد کرده اند.

پنج جنبش مخالف بحرین از جمله الوفاق نیز “آزادی فوری زندانیان” را که آنها را “زندانی عقیدتی” می دانند، خواستار شده اند.

بعد از سرکوب خونین اعتراضات ضد دولتی از نیمه فوریه تا نیمه مارس ۲۰۱۱ برگزاری تظاهرات به ویژه در روستاهای شیعه نشین بحرین افزایش یافته است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.