پورتال رتبه بندی برای دانشگاه های غیرانتفاعی آماده شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

برای همه مؤسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی پورتال رتبه بندی آماده شده است.

عامری مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفی باشگاه خبرنگاران گفت: هم اکنون نسبت استاد به دانشجو در وضعیت مطلوب است، بررسی وضعیت ۴۰ دانشگاه غیرانتفاعی و رتبه بندی و درجه بندی این دانشگاه و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی به بهمن ماه موکول شده است.

وی افزود: برای همه موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی پورتالی جهت رتبه بندی موسسات آماده شده که از تعداد ۴۳۰ موسسه غیرانتفاعی ۱۳۰ موسسه در این پورتال وارد و در طی نامه ای موسسات به ۵ گروه A-B-C-D-E (عالی، خوب، متوسط و ضعیف) تقسیم بندی شده اند.

وی تصریح نمود: تا تاریخ ۱۵ آذرماه اگر این موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی اگر در پورتال رتبه بندی شرکت نکنند در رده E یعنی ضعیف قرار می گیرند.

 در دانشگاه های غیرانتفاعی صندلی خالی وجود دارد

عامری در ادامه به ملاک های آموزشی در دانشگاه های غیرانتفاعی و غیردولتی اشاره نمود و گفت: نسبت استاد به دانشجو، نسبت اعضای علمی همه وقت و هرم اعضای هیئت علمی از جمله ملاک های آموزشی به شمار می آید که در کنار آن ملاک هایی از جمله فضای کالبدی، وضعیت ساختمان نیز جزو بررسی هایی است که در رتبه بندی دانشگاه ها مورد توجه قرار می گیرد.

عامری تصریح نمود: براساس جدول توزیع جمعیت دانشجویی در رشته های  تحصیلی در سطح کشور در سال ۸۹ و ۹۰ نشان می دهد که یک توزیع، متوازن حدود ۳۱۴ هزار نفر وجود دارد که این امر نیازمند مدیریت صحیح است چرا که هم اکنون شاهد هستیم که در بسیاری از رشته ها صندلی خالی وجود دارد.

وی به افق ۱۴۰۴ و تعداد جمعیت کشور در آن وقت اشاره نمود و گفت: ما شاهد هستیم که جمعیت دانشجویی و جمعیت کشور رو به کاهش است و اولین تحولات جمعیتی بر روی آموزش و پرورش است.

عامری تصریح نمود: بنابراین باید برای اشخاصی که در آموزش عالی مشغول تحصیل می باشند در ابتدا به فکر شغل این اشخاص باشیم چرا که پیامدها در اشتغال به شکل بیکاری خود را نشان می دهند.

وی تصریح نمود: هم اکنون الگوی توزیع امنیتی را افزایش داده ایم و بنابراین وضعیت دانشگاه ها و مقاطع مختلف و سهم رشته ها باید مشخص شود.
 
عامری در پایان خاطرنشان نمود: در سال قبل بیش از ۱۵۰۰ مورد، جذب مربی داشته ایم و این بحث رتبه بندی دانشگاه های غیرانتفاعی یک سرمایه گذاری برای آینده محسوب می گردد./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.