پورتال ملی کالاهای ایران کد راه اندازی شد

‘احمد غلامزاده’ روز دوشنبه در سخنانی گفت: با راه اندازی این پورتال این امکان به وجود آمده که اطلاعات مربوط به کلیه محصولات در یک بانک مرجع در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

وی عنوان کرد: راه اندازی این پورتال به آدرس www.iran-code.ir یکی از مزایای ایران کد است.

وی با اشاره به این که، پیش از آغاز این طرح و فرایند کد گذاری کالاها امکان راه اندازی چنین پورتالی وجود نداشت، افزود: اطلاعات مربوط به این تعداد کالا با یک استاندارد مشخص و به دو زبان انگلیسی و فارسی بر روی این پورتال ملی قرار گرفته است.

مدیر عامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، اولین مزیت راه اندازی پورتال ملی کالا را فراهم آوردن امکانی برای معرفی توانمندی های ملی در حوزه تولید دانست و افزود: از سوی دیگر این پورتال امکانی را فراهم می کند که بدانیم در حوزه تولید چه میزان کالای ساخت ایران داریم و بر این اساس می توانیم توانمندی ها در این حوزه را شناسایی کنیم.

وی همچنین به اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آن ها در امر صادرات اشاره کرد و تصریح کرد: طرح یک فوریتی این قانون پس از تصویب در مجلس به شورای نگهبان رفته که این شورا طرح را بنا به دلایلی اعاده کرده است و این طرح دوباره به کمیسیون صنایع و معادن بازگشته است.

وی گفت: ایران کد در فرایند مدیریت کیفیت واردات تاکنون برای ۷۰۰ هزار قلم کالای وارداتی کد ملی صادر کرده است که از این تعداد صرفا ۳۵ هزار کد ملی در سه ماه اول سال در فرآیند مدیریت کیفیت مورد بهره برداری قرار گرفته است.

اقتصام/۱۶۰۱/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۳۳۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.