پرتغال در آستانه صعود به جام جهانی

گردآوری توسط گروه گردشگری ممتاز نیوز

پورتال  ایران

دور رفت پلی آف مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴ در قاره اروپا شب گذشته با برگزاری ۴ دیدار پیگیری شد.

پورتال  ایران

پرتغال و سوئد حساس‌ترین دیدار این مرحله را برگزار کردند که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر پرتغال به پایان رسید.
هر چند پرتغال بازی را بهتر شروع کرد اما هر دو تیم در نیمه نخست به یک اندازه موقعیت داشتند که نتوانستند به گل برسند. ضربه ایستگاهی کالستروم سوئدی خطرناک ترین موقعیت نیمه نخست بود که سوئدی‌ها از دست دادند.
هلدرپوستیگا و کریستیانو رونالدو نیز چند بار در نیمه نخست می توانستند پرتغال را جلو بیندازند که موفق نبودند. پرتغالی‌ها در نیمه دوم روی دروازه حریف خیمه زدند اما هیچ کدام از فرصت‌های این تیم به اندازه کافی زهردار نبود که دروازه سوئد را باز کند اما در دقیقه ۸۱ کریستیانو رونالدو با ضربه سر موفق شد در این دیدار هم گلزنی کند و تیمش را به یک پیروزی با ارزش برساند.

پورتال  ایران

ایسلند و کرواسی در دیگر دیدار به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید. به این ترتیب کرواسی شانس این را دارد که با یک پیروزی در بازی برگشت در خانه، جواز صعود به جام جهانی ۲۰۲۴ را بدست آورد.
یونان در دیگر دیدار موفق شد در خانه با نتیجه ۳ بر یک رومانی را شکست دهد و در آستانه صعود به جام جهانی قرار گیرد. کنستانتینوس میتروگلو (۲ بار) و دیمیتریس سالپیلگیدیس برای یونان و بوبان استانکو تک گل رومانی را به ثمر رساند.

پورتال  ایران

اوکراین نیز در خانه به دیدار فرانسه رفت که این دیدار در پایان با برتری ۲ بر صفر اوکراین پایان رسید تا فرانسه قهرمان جام ۱۹۹۸ در آستانه حذف از جام جهانی قرار گیرد. در این دیدار ابتدا رومن زوزولیا موفق شد اوکراین را جلو بیندازد اما این پایان کار نبود و آندره یارمولنکو موفق شد گل دوم را نیز از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند تا این دیدار در پایان با برتری ۲ بر صفر اوکراین به پایان برسد.
گفتنی است؛ بازیهای برگشت این مرحله سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود و تکلیف ۴ تیم باقی مانده از اروپا برای صعود به جام جهانی مشخص خواهد شد.

منبع : ایپنا


پورتال ایران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.