پرداختن به هنرهای سنتی با مضامین مذهبی نیاز مند خلوص پاک است

هنرمندی که به موضوعات مذهبی می‌پردازند دارای خلوص و روحیه پاک است.

محسن کاوه هنرمند معرق کار کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: هنرمندان هنرهای سنتی به ویژه هنرمندانی که در زمینه هنر سنتی معرق کار می‌کنند روحیات خاص دارند و عمدتاً تلاش می‌کنند که زمان بیشتری را برای خلق اثر صرف کنند و کمتر با فضاهای بیرونی و خارج از هنر خود مشغول شوند.
وی گفت: در حقیقت دغدغه این گروه از هنرمندان هنرهای سنتی خلق آثاری ماندگار با تامل مضاعف است.
کاوه تصریح کرد: عده کثیری از هنرمندان هنرهای سنتی چون معرق و منبت بیشتر حول محور مضامین مذهبی به خلق اثر می‌پردازند چرا که بر این عقیده اند که آثار مذهبی و قرآنی ماندگار تر خواهند بود.
وی در ادامه اظهار داشت: در بسیاری از کارگاه‌های آموزشی هم که در زمینه معرق و منبت برگزار می‌شود هنرمندان این رشته‌ها بیشتر به خلق اثر با مضامین مذهبی می‌پردازند.
این هنرمند معرق کار گفت:‌ هنرمندان جوان و هنرجویان این رشته‌های سنتی نیز به خلق آثار مذهبی و قرآنی گرایش بیشتری دارند بنابراین در کلاس‌های آموزشی هنرهای سنتی بهتر است بیشتر به موضوعات مذهبی با توجه به علاقه نسل جوان به این موضوعات پرداخته شود.
وی در ادامه به داشتن خلوص در خلق آثار مذهبی تاکید کرد و گفت: هر هنرمندی در هر رشته‌ای که به آن می‌پردازد اگر دارای خلوص و نیت خدایی باشد می‌تواند اثری ماندگار را خلق کند در غیر این صورت اثر شما تنها طراحی بیش نیست.
کاوه گفت: البته بسیاری از هنرمندانی که به موضوعات مذهبی و نیز قرآنی می‌پرداند دارای خلوص پاک و نیتی آسمانی هستند بنابراین آثاری ماندگار از آنها برجای می‌ماند.
وی گفت: هر هنرمندی برای خلق آثاری با مضامین مذهبی وبه ویژه آثار قرآنی نیازمند رسیدن به درجه و مرتبه‌ای از خلوص است و هر کسی که به این درجه نرسد هیچگاه نخواهد توانست حتی به خلق آثار مذهبی بیندیشد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.