پرداخت ارز مبادله ای به گروه کالای بااولویت ششم – اخبار اقتصادی

وزارت صنعت ، معدن و تجارت از پرداخت ارز مبادله ای به گروه کالاهای با اولویت ششم از امروز در شعب ارزی بانک های عامل خبر داد.

مدیر کل ثبت سفارش کالای سازمان توسعه تجارت گفت: از  امروز دارندگان ثبت سفارش برای واردات کالاهای با اولویت ششم نیز می توانند ارز مبادله ای دریافت کنند.
ساسان خدایی افزود : بانک مرکزی منابع قابل توجهی را در اختیار مرکز مبادلات ارزی قرار داده است و از امروز می توانیم به گروه کالایی با اولویت ششم که بعد از هجدهم تیر ماه ثبت سفارش شده  اند ارز مبادله ای پرداخت کنیم .
وی با بیان اینکه حجم قابل توجهی از ثبت سفارش ها مربوط به گروههای کالایی ششم است ، ابراز امیدواری کرد با تخصیص ارز مبادله ای برای این گروه از کالاها، بخش عمده نیاز واحدهای تولیدی از جمله ماشین الات خط تولید و قطعات مورد نیاز انان نیز تامین شود.
وزارت صنعت ، معدن و تجارت کالاهای وارداتی را بر اساس اولویت های تعریف شده از جمله کالا های ضروری ، اهمیت نیاز ، میزان تقاضا و دیگرموارد به ۱۰ گروه کالایی تقسیم کرده است که نخستین گروه ان کالاهای اساسی بعد دارو سپس مواد اولیه واحدهای تولیدی در بخش صنعت ، معدن و کشاورزی ، کالاهای سرمایه ای ، واسطه ای و ماشین الات است و در گروه دهم نیز کالاهای مصرفی و لوکس قرار دارد.
برای کالاهای گروه اول و دوم شامل کالاهای اساسی و دارو همچنان ارز با نرخ مرجع یعنی ۱۲۲۶ تومان پرداخت می شود.
در روز نخست ایجاد مرکز مبادلات ارزی فقط کالاهای گروه سوم مشمول دریافت ارز مباله ای بودند اما گروه کالایی چهارم و پنجم هم به مشمولان دریافت ارز با این نرخ اضافه شدند و از امروز نیز مقرر شد برای کالاهای گروه ششم نیز ارز مباله ای پرداخت شود.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.