پرداخت تسهیلات به بافندگان فرش در اردبیل

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

برای بافندگان فرش در استان اردبیل تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگارانرئیس اداره فرش استان اردبیل از عقد تفاهم نامه با بانک تجارت، صادرات، سپه و کشاورزی برای پرداخت تسهیلات بانکی به بافندگان فرش خبر داد و گفت: در این زمینه در یک سال قبل ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات به بافندگان پرداخت شده است.
سیدی همچنین از فعال بودن ۱۵۰ کارگاه غیر‌متمرکز فرش خبر داد و افزود: در این کارگاه‌ها بیش از صدها نفر فعالیت می‌کنند که امیدواریم فعالان این کارگاه‌ها را از تسهیلات مشاغل خانگی و همچنین طرح‌های پشتیبانی که در این زمینه وجود دارد بهره‌مند کنیم.
سیدی گفت: هیچ محدودیتی برای پرداخت وام مشاغل خانگی به بافندگان فرش وجود ندارد و ما تمام سعی‌مان را به کار گرفتیم تا برای بافندگان همچنان این تسهیلات را پرداخت کنیم که مجوز ۷ هزار و ۶۰۰ مشاغل خانگی را نیز برای پرداخت تسهیلات بانکی به صاحبان این مشاغل دریافت شده است.
سیدی گفت: برای ۱۰ هزار و ۳۰۰ بافنده فرش  بیمه تکمیلی صادر شده واستان اردبیل در بین ۳۱ استان کشور اولین استانی است که برای بافندگان خود کارت طلایی صادر کرده و به صورت ویژه از بیماران خاص و دچار مشکلات فراوان در این زمینه حمایت کرده و در اعمال جراحی نیز با کمک این کارت‌ها هزینه‌ها را به شدت کاهش  داده است.
رئیس اداره فرش استان اردبیل افزود: میزان تولید فرش در استان اردبیل بر اساس میانگین ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار متر‌مربع است که با فعال کردن انجمن طراحان از نقشه‌های اصیل فرش در تولید این هنر اصیل ایرانی حمایت می کنیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.