پرداخت تسهیلات ۴۶۰ میلیارد تومانی به صنعت خودرو

۰۵م آذر ،

پرداخت تسهیلات ۴۶۰ میلیارد تومانی به صنعت خودرو

عصر خودرو : عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از پرداخت تسهیلات ۴۶۰ میلیارد تومانی به صنعت خودرو در هفته جاری خبر داد.

به نقل از ایسنا محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: براساس تازهترین تصمیمات اتخاذ شده دو بانک عامل مبلغ ۴۶۰ میلیارد تومان از هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار را هفته جاری به خودروسازان پرداخت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه با تخصیص این تسهیلات روند پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سوی خودروسازان ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: درصد بالایی از تسهیلات تخصیصی به خودروسازان، به قطعه‌سازان پرداخت خواهد شد تا با تامین نقدینگی و افزایش تولید قطعه روند تولید خودرو نیز به حالت عادی بازگردد.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: در کنار پرداخت تسهیلات امیدواریم که تمهیداتی نیز در زمینه تسهیل فرایند فعالیت تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف از جمله سیستم بانکی، بیمه، دارایی و تامین اجتماعی اندیشیده شود.
وی افزود: تا چند ماه پیش قطعه‌سازان می‌توانستند با پرداخت ۱۰ درصد مبلغ کل، گشایش اعتبار را انجام دهند اما در حال حاضر بانک‌های عامل علاوه بر دریافت صد درصد مبلغ، ۳۰ درصد نیز به عنوان ضمانتنامه دریافت می‌کنند.
نجفی‌منش خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد قراردادهای قطعه‌سازان با خودروسازان به‌روز و افزایش قیمت مواد اولیه تولید قطعه در آن لحاظ شده است.

یکشنبه ۵ آذر   ۱۲:۵۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.