پرداخت صورتحساب فقط با یک لبخند ممکن میشود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

تهران – محققان یک شرکت فنلاندی موفق به توسعه نرم‌افزاری شده‌اند که قادر به پرداخت صورتحساب، تنها با یک لبخند مشتری است.
 
به گزارش ایرنا از پایگاه ساینتفیک، تقریباً همه اشخاص بخشی از وقت خود را در صف باجه‌های خرید فروشگا‌ه، رستوران، بانک، پمپ بنزین و غیره از دست می‌دهند. گاهی به قدری این صفوف طویل می باشند که انصراف از خرید به‌صرفه‌تر است. 
 
محققان یک شرکت فنلاندی برای حل این مشکل یک نرم افزار جالب توسعه داده‌اند. برای پرداخت در این سیستم فقط کافی است که فرد با لبخند در مقابل دوربین قرار گیرد. نرم افزار چهره فرد را شناسایی می کند و درصورت تطبیق آن با پایگاه داده خود، ارتباط فرد را با حساب بانکی او فراهم می‌کند و پس از فشردن دکمه OK صورتحساب پرداخت می‌شود. 
 
با استفاده از این سیستم تقریباً ۵ دقیقه در وقت هر شخص صرفه‌جویی می‌شود که با درنظرگرفتن تعداد زیاد مشتریان، زمان قابل ملاحظه‌ای است. 
در حال حاضر مدت زمان لازم برای پرداخت به این شیوه حدود ۳۰ ثانیه است؛ البته این شرکت فنلاندی قول داده است که تا دو ماه آیند، این زمان را به کمتر از ۵ ثانیه کاهش دهد. 
هزینه این سیستم حدود ۹ دلار در ماه، برای خرید در سراسر نقاط دنیا، برای یک کشور، ماهانه حدود ۴ دلار و برای یک شهر یک دلار در ماه است. البته این سیستم هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارد و برای استفاده عموم آماده نشده است. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.