پرداخت ما به التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان

شنبه ۲۰م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پرداخت مرحله سوم مطالبات بازنشستگان ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری ساعت ۲۴ فردا یکشنبه ۲۱ آبان ماه به حساب بانکی ۷۷۲ هزار بازنشسته مشمول واریز خواهد شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از نشست خبری صبح امروز که در سالن کنفرانس صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد ایراندخت عطاریان با اشاره به اینکه در ۲ مرحله مجموع ۴۲۰ هزار تومان از ما به التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از مهر ۸۶ تا مهر ۸۷ پرداخت شده است و مبلغ ۲۰۰ هزار تومان دیگر که بابت مرحله ی سوم این مطالبات است فرداشب به حساب ۷۷۲ بازنشسته پرداخت می گردد که با پرداخت این مبلغ تا کنون مطالبه ۷۱ هزار بازنشسته کشوری تسویه کامل شده است.

وی با تاکید بر اینکه تا این لحظه هیچ بازنشسته ای برای دریافت سهام خود به صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه نکرده است افزود: بازنشستگانی که تمایل دارند به جای دریافت وجه نقد سهام خود را دریافت نمایند می توانند به واحد اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه و مابقی مطالبه خود را به صورت سهام همه و کمال دریافت نمایند.

عطاریان با اشاره به اینکه پرداخت وام ضروری در نیمه دوم سال جاری از دیگر اقدامات حمایتی صندوق بازنشستگی کشوری است یادآور شد: برای پرداخت وام ضروری ۷۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی این صندوق در نظر گرفته شده و پرداخت وام ضروری به بازنشستگان ۱٫۵ میلیارد تومان است که بازپرداخت آن در قالب ۳۶ قسط و با کارمزد ۴ درصد است.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی سازمان اشاره نمود و افزود: بیمه تکمیلی بازنشستگان بر عهده شرکت بیمه آتیه سازان حافظ است که این شرکت در مناقصه ای که سازمان بازنشستگی کشوری برای تعیین شرکت خدمات دهنده برای بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان در نظر گرفته شده بود برنده شد.

وی اضافه نمود: برای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری و خانواده های تحت تکفل آنان استفاده از بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ فراهم شده است.

عطاریان به رونمایی از سیستم جامع شاغلین در دهه فجر امسال اشاره و خاطر نشان نمود: نرم افزار این سیستم توسط صندوق بازنشستگی کشوری آماده شده و وظیفه استرداد و انتقال کسور بازنشستگی را فراهم می نماید که رصد نمودن به موقع درآمدها و بها های صندوق بازنشستگی کشوری تسهیل و تسریع در برقراری حقوق بازنشستگی از جمله مزایای این سیستم محسوب می گردد./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.