پرداخت مطالبات چایکاران

جام جم آنلاین: وزیر جهادکشاورزی درباره مطالبات چایکاران گفت: پرداخت مطالبات چایکاران با اقداماتی که صورت گرفت، از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

صادق خلیلیان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت :برای سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی با توجه به الویت های تعیین شده از سوی وزارت کشاورزی محدودیتی نداریم .

وی به ارائه تسهیلات و زمین در مناطق محروم به سرمایه گذاران این بخش اشاره کرد و افزود: هر تعداد سرمایه گذار دربخش صنایع غذایی و فرآوری محصولات کشاورزی وجود داشته باشد ،حمایت می کنیم.

خلیلیان گفت: محصولات کشاورزی عموما در مناطق دور از مرکز تولیدات می شود ،حمل ونقل مواد اولیه و خام موجب افزایش هزینه ها می شود،لذا استقرارصنایع تبدیلی دربخش کشاورزی نزدیک محل تولید موجب کاهش هزینه تولید و ضایعات ، نگهداری طولانی ترمحصولات کشاورزی وفراهم شدن امکانات بیشتر برای توسعه صادرات می شود.

وزیر جهاد کشاورزی درباره قیمتهایی که برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی تعیین می شود، اظهار داشت: بجز دو قیمتی که مربوط به قیمت گندم می شد، مابقی قیمتها بر اساس پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و با بررسی های کارشناسی شده، تنظیم و تصویب می شود.

خلیلیان گفت: قیمتهای خرید تضمینی گندم کمتر از آنچه که وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد داده بود، تعیین شد که این قیمت مورد تایید نیست و بر اساس رایزنی انجام شده، امیدواریم این قیمتها اصلاح شود.

وی افزود: اما درباره گندم که شامل؛ گندم معمولی برای آرد و نان و گندمی که در صنایع غذایی استفاده می شود، قیمتها کمتر از آنچه که وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد داده بود، تعیین شد که این قیمت مورد تایید ما هم نیست و بر اساس رایزنی انجام شده، امیدواریم این قیمتها اصلاح شود.

خلیلیان همچنین  در خصوص توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی اظهار داشت :تسهیلات ارزان قیمت با نرخ هفت درصد دراختیار سرمایه گذاران این بخش قرارمی گیرد و الویت با سرمایه گذارانی است که درمناطق محروم بخواهند صنایع تبدیلی را مستقر کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.