پرداخت وام اشتغال زائی در پست بانک ۷۴ درصد رشد کرد

۱۲م دیماه ،

پرداخت وام اشتغال زائی در پست بانک ۷۴ درصد رشد کرد | چاپ |
سه شنبه ۱۲ دی ساعت ۱۴:۲۸

بینا- دفاترخدمات بانکی شهری و روستایی پست بانک ایران تا پایان آذرماه سال جاری بیش از ۵ هزار و ۳۹۱ میلیارد و ۳۴۲ میلیون ریال تسهیلات به تعداد ۱۷۷ هزار و ۳۷۷ فقره به منظور اشتغال زایی و تولید در روستاها و مناطق محروم در قالب عقود اسلامی به هموطنان پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد در بخش دفاتر روستائی و ۱۵ درصد نیز در بخش دفاتر شهری رشد داشته است.
به گزارش بینا، دفاتر مذکور از ابتدای سال جاری بیش از ۸۱ میلیون و ۶۴۳ هزار فقره وجوه قبوض مصرفی؛ آب، برق، گاز، تلفن ثابت و همراه هموطنان را در سطح کشور بویژه در روستاها و مناطق محروم دریافت کرده که از مجموع آن بیش از ۶۴ میلیون و ۷۷۵ هزار فقره از طریق دفاتر شهری و بیش از ۲۱ میلیون و ۵۰۱ هزار فقره نیز از طریق دفاتر روستائی انجام شده است.
طبق این گزارش: تا پایان آذرماه سال جاری تعداد ۴ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۱۳۱ فقره انواع حساب برای هموطنان از طریق دفاترخدمات بانکی افتتاح شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد آن در بخش دفاتر شهری ۲۴ درصد و در بخش دفاتر روستائی نیز ۱۶درصد رشد کرده است.
این گزارش می افزاید: میزان تراکنش های دفاتر مذکور در نه ماهه سال جاری حدود ۱۰۳ میلیون فقره بوده که در بخش دفاتر روستائی با سرانه هر دفتر حدود ۳ هزار تراکنش میزان ۲۰ درصد رشد کرده است.
براساس این گزارش: مانده منابع دفاترخدمات بانکی روستائی تا پایان آذرماه سال جاری نسبت به زمان مشابه سال قبل حدود ۳۷ درصد و دفاتر شهری نیز حدود ۴۶ درصد رشد داشته و درحال حاضر سهم دفاتر از کل منابع بانک حدود ۴۵درصد می باشد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.