پرداخت وام بانکی برای خرید سهام

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،’ محمودرضا خواجه نصیری’ با اشاره به اینکه موضوع مذکور از مصوبات شورای عالی اصل ۴۴ است، اظهار داشت: بر این اساس برای سرمایه گذاری بانک ها در بازار سرمایه محدودیت هایی وجود دارد که با این مصوبه ، این محدودیت ها کاهش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در سهام بانک ها برای سهامداران حقیقی و حقوقی دارای محدودیت هایی است، خاطر نشان کرد: بر این اساس سیاست های انقباضی وجود داشت که سقفی را برای سهامداران تعیین کرده بود.

وی با بیان اینکه طبق این مصوبه سقف سهامداری در بانک ها ۱۰ درصد افزایش می یابد، تصریح کرد: از سوی دیگر برای تامین نقدینگی در بازار سرمایه طرحی تدوین شده است که مطابق با آن ، بانک ها با قراردادهایی در قالب وثیقه کردن سهام به سهامداران برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه وام می دهند .

**حقوقی ها در مرحله اول

مدیر اداره امور بورس ها و بازارهای سازمان بورس با اشاره به اینکه چنین روشی در سایر کشورهای دنیا به اجرا درمی آید، خاطرنشان کرد: بر این اساس سهامداران با وثیقه کردن سهامشان در بانک ها بخشی از ارزش سهام خود را وام می گیرند.

خواجه نصیری با تاکید بر اینکه این برنامه ابتدا برای سرمایه گذاران حقوقی به اجرا درمی آید، گفت: با توجه به اینکه ارزش سهام در بازار سرمایه نوساناتی را شاهد است، مقرر شده تا ۵۰ درصد ارزش سهام ، وام پرداخت شود .

وی با بیان اینکه هنوز جزییات این برنامه مشخص نیست ، افزود: بر این اساس سودی که قرار است به این وام تعلق بگیرد یا قراردادهایی که مقرر شده در قالب آن وام پرداخت شود ، مشخص نشده است.

اقتصام** ۹۱۴۱ **۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۷۱۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.