پرداخت وام ۱۵ میلیونی برای نوسازی خودرو

۲۱ام بهمن ،

تسنیم: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: برای نوسازی ناوگان سواری و مینی بوس به ترتیب تسهیلات ۱۰ و ۱۵ میلیون تومانی با سود ۴درصد پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های حمایتی از رانندگان ناوگان عمومی گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش کرده تا جاییکه امکان داشته باشد از رانندگان حمایت کند. بر این اساس از حدود سه ماه قبل با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد در بحث تامین لاستیک، ۷۰ درصد تولیدات داخلی با نرخ مصوب از طریق کانون‌ها و انجمن‌ها در اختیار رانندگان قرار گیرد.

 شهرریار افندی زاده با بیان این‌که در حال حاضر لاستیک از طریق نمایندگی‌های مجاز توزیع می‌شود، افزود: علاوه بر این، عوارض گمرکی لاستیک‌های کامیون و اتوبوس ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به این‌که جلسات مستمری بین سازمان راهداری، کانون‌ها و انجمن‌ها و همچنین وزارت صنعت برای برطرف کردن مشکلات رانندگان برگزار شده است، یادآور شد: از دو ماه پیش لاستیک به قیمت مصوب بین رانندگان توزیع شده است، البته از ماه قبل این کار از ماه قبل از سوی نمایندگی‌های مجاز انجام می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که مسئولیت اصلی حمایت از رانندگان در بحث تامین لاستیک، روغن و… بر عهده وزارت صنعت است، گفت: سازمان راهداری به‌عنوان متولی حمل‌ونقل جاده‌ای پیگیر مسائل جاری این بخش است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به این پرسش که در مقوله نوسازی ناوگان فرسوده چه اقداماتی انجام شده است، اظهار داشت: در سال ۹۱ دو اقدام مهم در این بخش انجام شد؛ یکی تفاهم با بانک مسکن و دیگری مذاکره با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای پرداخت تسهیلات نوسازی بود.

افندی‌زاده در این‌باره توضیح داد: بر اساس تفاهمنامه‌ای که با بانک مسکن امضا شد، به علاقه‌مندان نوسازی اتوبوس و کامیون تسهیلات ۵۰ میلون تومانی با سود ۱۵ درصد و بازپرداخت هفت ساله اعطا می‌شود.

وی با بیان این‌که برای نوسازی ناوگان سواری نیز مذاکراتی با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حال انجام است، افزود: بر این اساس برای نوسازی ناوگان مینی‌بوس و سواری به ترتیب ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد و بازپرداخت سه ساله در اختیار متقاضیان نوسازی قرار می‌گیرد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، تفاهم با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حال اتمام است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال نهایی شود.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.