پرداخت یارانه محصولات ارگانیک به صورت مستقیم


پرداخت یارانه محصولات ارگانیک به صورت مستقیم

۱۳:۳۵ (دوشنبه ۲۲ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: یارانه کشاورزانی ‌که از کودهای شیمیایی و سموم کشاورزی در مزارع خود استفاده نکرده‌اند به صورت مستقیم در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

 محمدرضا پورخاتون پیش از ظهر امروز در جمع کارشناسان کشاورزی حاضر در نشست تخصصی تولیدات گیاهی و دامی اظهار داشت: هیچ‌گاه کیفیت محصولات کشاورزی و دامی نباید فدای کمیت آن شود.

وی بیان داشت: بحث تولید محصول کشاورزی به هر طریق و راهی از برنامه کاری سازمان جهاد کشاورزی خارج است.

پورخاتون با بیان اینکه تولید محصول سالم و ارگانیک مورد تقاضای مشتریان است، عنوان کرد:‌ استان کرمان‌ از جمله مناطقی است که توانایی و امکان تولید اینگونه محصولات را دارد.

وی تصریح کرد: هدف سازمان جهاد کشاورزی‌ فرهنگ‌سازی و ترویج مصرف بهینه سموم و کودهای شیمیایی در تولید محصولات است.

پورخاتون گفت: بر این اساس وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد تا از سال جاری یارانه کشاورزانی را که از کودهای شیمیایی و سموم کشاورزی در مزارع خود استفاده نکرده‌اند به صورت مستقیم در اختیار آنها قرار دهد. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: این رویکرد قطعا در نحوه استفاده از سموم کشاورزی و حرکت ما به سمت تولید محصولات سالم و ارگانیک مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته غرفه‌هایی در میدان‌های میوه و تره بار برای تولید کنندگان محصولات ارگانیک در نظر گرفته می‌شود تا محصولات خود را عرضه کنند.

پورخاتون ابراز داشت: این کار حقی را برای مصرف کنندگان ایجاد می‌کند که از محصولات سالم بهره ببرند.

 ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه به عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

.

.

.

.

.

.

فارس


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.