پرداخت یکصد هزار فقره تسهیلات جدید احیای بافت فرسوده

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،’ مجید کیان پور ‘‌با بیان اینکه میزان نرخ سود تسهیلات در بافت های فرسوده در دوران مشارکت معادل ۲۰ درصد و در زمان فروش اقساطی ۱۵درصد است،‌ گفت: مجموع دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی تسهیلات نوسازی ۱۵ سال می باشد .

وی با یادآوری اینکه بافت‌های فرسوده شهری به طور عمده با سه ویژگی ریزدانگی (عرصه خانه‌های کمتر از ۲۰۰ متر مربع)، عدم دسترسی (۵۰ درصد از معابر موجود در این بلوک شهری عرض کمتر از شش متر داشته باشد) و ناپایداری (۵۰‌درصد واحدهای آن از استحکام و ایمنی لازم برخوردار نباشد) شناخته می‌شوند که به تصویب مراجع ذیربط دراستانها می رسد، گفت: نوسازی بافت های جزء با همیاری کلیه مسئولان ذیربط و مشارکت واقعی مردم امکان پذیر نخواهد بود .

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران دربخش دیگر از سخنان خود از پرداخت یکصد هزار تسهیلات جدید نوسازی توسط بانک مسکن خبر داد و گفت: این تسهیلات با موافقت وزیر راه و شهر سازی از خط اعتباری مسکن مهر به روش خود مالکی برای هر واحد به میزان ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد .

وی افزود:‌ نرخ سود تسهیلات در قالب پرداخت خود مالکی به ترتیب ۹ ، ۷ و ۴ درصد برای شهر تهران ، مراکز استان ها و سایر شهرها می باشد .

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد ، این تسهیلات به افراد واجد شرایط ( دارای فرم (ج) سبز و سرپرست خانوار ) پرداخت خواهد شد .

اقتصام **۱۶۰۱**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۵۲۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.