پرداخت ۲۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی

مدیر عامل بانک کشاورزی از پرداخت ۲۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به زیربخش های کشاورزی در چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، محمد طالبی گفت : این تسهیلات در بخش های آب و خاک، دام و طیور، پرورش زنبور عسل، جنگل و مرتع ، زراعت و باغداری ، شیلات ، صنایع دستی ، ماشین آلات و ادوات کشاورزی پرداخت شده است.
وی افزود : ۶۴۰ میلیارد تومان به بخش زراعی و باغبانی و  ۴۹۰ میلیارد تومان به بخش دامداری و دامپروری، شیلات و صنایع وابسته داده شده است.

مدیر عامل بانک کشاورزی در باره بسته حمایتی پرورش دهندگان میگو گفت: به منظور حمایت از بدهکاران پرورش میگو، پارسال یک هزار میلیارد ریال(۱۰۰ میلیارد تومان) اعتبار در دولت تصویب شد که اخیرا از طریق بانک مرکزی به بانک های عامل ابلاغ و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: این بسته حمایتی دولت به مراکز تکثیر و پرورش میگو، تولید غذا و صنایع فرآوری صنعت میگو ارائه شده است.

طالبی تصریح کرد: پرورش دهندگان میگو به دلیل تجمیع بدهی های گذشته توان فعالیت و امکان دریافت تسهیلات جدید از بانک ها را نداشتند که باعث ایجاد مشکلاتی برای ادامه فعالیت این صنعت شده بود.

وی با بیان این که عمده بدهی پرورش دهندگان میگو به بانک کشاورزی اختصاص داشته است ، گفت: هم اکنون بخشودگی بخش قابل توجهی از جرایم پرورش دهندگان میگو در بانک کشاورزی و بانک های عامل انجام شده است و از این پس پرورش دهندگان میگو می توانند برای بازپرداخت اصل بدهی خود اقدام کنند.

مدیر عامل بانک کشاورزی تصریح کرد: به طور حتم بسته حمایتی پرورش دهندگان میگو پاسخگوی نیاز این بخش نبوده است، اما این اقدام دولت تاثیر بسزایی در افزایش تولید و توسعه صنعت میگو خواهد داشت./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.