پردازنده دو هسته ای ARM Cortex-A15 از چهار هسته ای Cortex-A9 سریعتر است!

گردآوری شده توسط گروه فن آوری اطلاعات ممتاز نیوز

زمانی که شرکت اپل موبایل هوشمند تازه خود را رونمایی کرد همه انتظار داشتند پردازنده ۴ هسته ای در آن ملاحظه کنند . با اینکه این اتفاق نیفتاد ولی اپل ادعا کرد که سرعت iPhone 5 دو برابر سریعتر ازمدل های قبلی خود است. سبب این ادعا هم استفاده از معماری A15 در پردازنده A6 خود است. این معماری به تازگی در کروم بوک گوگل که از پزدازنده Samsung’s Cortex-A15 based Exynos 5 Dual بهره می برد، استفاده شده است.

پردازنده Exynos 5 Dual در حقیقت پردازنده دو هسته ای Cortex-A15 با سرعت ۱٫۷ Ghz است. این پردازنده پهنای باند ۱۲٫۸ GB/ از حافظه را استفاده می کند. با اینکه این پردازنده از A6 اپل سریعتر است اما نتایج نشان داده شده از تست Phoronix Test Suite نهایتا از Nvidia’s quad-core Tegra 3 ، N270 و Z530 سریعتر است.

در نتایج بدست آمده می توان ملاحظه کرد که the Exynos 5 Dual از quad-core Tegra 3 با سرعت ۱٫۴Ghz و single-core Intel Atom N270 با سرعت ۱٫۶Ghz سریعتر است.
همچنین می توان نشان داد که سرعت Exynos 5250 دو برابر سریعتر از Tegra-3 و سه برابر سریعتر از مدل های تک هسته ای Intel Atom است. این پردازنده تقریبا قدم به قدم dual-core Intel Atom D525 در حرکت است ولی با همه این اوصاف هنوز تا رسیدن به پزدازنده های i3، Exynos 5250 راه بسیاری را باید طی کند.

در انکدر ویدئو H.264 ، پردازنده Exynos 5250 با سرعت ۱۰٫۶۲ فریم در ثانیه کار می کند. این در حالی است که سرعت پردازش در فریم برای پردازنده Tegra-3 کمتر بوده و ۱۳ fps می باشد. N270 و Z520 این کار را با سرعت ۵٫۰۸ و ۴٫۹۳ فریم در ثانیه انجام می دهند. رقیب جدی Exynos 5250 در پردازش تصویر، پردازنده Exynos 5 Dual است که سرعت ۱۱٫۶۱ فریم در ثانیه دارد. سردمدار این پردازش باز هم i3 است با سرعت ۳۸٫۸۴ فریم در ثانیه.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.