پردرآمدترین بازیکنان تنیس جهان

فروردین ۱۴۰۳

این روزها ورزش حرفه‌ای یکی از رشته‌هایی است که پول‌های هنگفتی در آن جابه‌جا می‌شود. درواقع ورود پول به دنیای ورزش همه چیز را تغییر داده است.

 به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، بی‌شک فوتبال یکی از رشته‌هایی است که با طرفداران سینه‌چاکش در سراسر جهان، پول‌های هنگفتی نیز در آن خرج می‌شود. حالا دیگر به جرات می‌توان گفت که فوتبالیست‌ها از جمله ثروتمندترین ورزشکاران دنیا محسوب می‌شوند.

در کنار فوتبال اما رشته‌های دیگری نیز می باشند که به عنوان رشته‌های پول‌ساز شناخته می‌شوند. تنیس یکی از همین رشته‌هاست که زنان و مردانی که در آن فعالیت می‌کنند پول‌های کلانی به جیب می‌زنند. دوهفته‌نامه «فوربس» در مطلبی که به تازگی روی وب‌سایت خود منتشر کرده است پردرآمدترین تنیسورهای جهان در سال ۲۰۲۲ را فهرست کرده است.

راجر فدرر

کشور: سوئیس/ مجموع درآمد: ۷۱/۵ میلیون دلار

«راجرر فدرر» متولد هشتم آگوست ۱۹۸۱ در «بال» سوئیس است. این تنیسور ۳۲ ساله که یک متر و ۸۵ سانتی‌متر قد دارد در سال ۲۰۰۹ ازدواج کرده و اکنون صاحب دو فرزند است: «میلا رز» و «شارلن ریوا» فدرر. او با چندین کمپانی تجاری از جمله نایک، ویلسون، رولکس و کردیت سوئیس قرارداد تبلیغاتی دارد و از این قراردادها مبلغی بالغ بر ۶۵‌میلیون دلار دریافت کرده است.

 ماریا شاراپووا

کشور: روسیه/ مجموع درآمد:۲۹ میلیون دلار

«ماریا شاراپووا» متولد ۱۹ آوریل ۱۹۸۷ در «نیاگان» روسیه است. این تنیسور ۲۶ ساله اولین زن تنیسور روس است که توانسته به موفقیت‌های چشمگیری در این روزش دست پیدا کند. او از ۱۹ آوریل ۲۰۰۱ به صورت حرفه‌ای وارد این ورزش شد و یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی او نایک است. علاوه بر این او سال قبل کارخانه آب‌نبات‌سازی خود را به نام «Sugarpova» تاسیس کرد.

نوواک ژوکوویچ

کشور: صربستان / مجموع درآمد: ۲۶/۹ میلیون دلار

دومین مرد تنیسور این فهرست است که توانسته نام خود را به عنوان یکی از پردرآمدترین تنیسورهای سال ۲۰۲۲ مطرح کند. «نوواک ژوکوویچ» متولد ۲۲ می ۱۹۸۷ در «بلگراد» صربستان است. این تنیسور ۲۶ ساله که یک متر و ۸۸ سانتی‌متر قد دارد، از سال ۲۰۰۳ میلادی به صورت حرفه‌ای در ورزش تنیس مشغول به فعالیت است. او بالغ بر ۱۴ میلیون از قرارداد با اسپانسرهای خود دریافت کرده است.

رافائل نادال

کشور: اسپانیا / مجموع درآمد: ۲۶/۴ میلیون دلار

آسیب‌دیدگی زانو سبب شد تا «رافا» سال قبل و به مدت هفت ماه از میادین به دور باشد اما او در سال ۲۰۲۲ به میادین بازگشت تا دوباره در مسابقات مردان هنرنمایی کند. مهم‌ترین اسپانسرهایی که از رافائل نادال حمایت می‌کنند عبارتند از: نایک، کیا موتورز و باکاردی. رافا به تازگی به همراه پدرش وارد بازار تجارت شده و به همراه پدرش شرکتی راه‌اندازی کرده است.

سرنا ویلیامز

کشور: آمریکا/ مجموع درآمد: ۲۰/۵ میلیون دلار

دومین زن تنیسوری است که توانسته به این فهرست راه پیدا کند. «سرنا ویلیامز» متولد ۲۶ سپتامبر ۱۹۸۱ در ایالت «میشیگان» آمریکاست و اکنون ۳۱ سال دارد. او یک متر و ۷۵ سانتی‌متر قد دارد و مهم‌ترین حامیان مالی او «نایک» و «ویلسون» می باشند. «سرنا ویلیامز» توانسته از قراردادهای تجاری‌اش مبلغی بالغ بر ۱۲ میلیون دلار درآمد کسب کند.

 لی نا

کشور:چین/ مجموع درآمد: ۱۸/۲ میلیون دلار

«لی نا» تنها تنیسور آسیایی است که توانسته نام خود را در این فهرست مطرح کند. وی همچنین اولین بازیکن آسیایی است که تاکنون توانسته برنده یک گراند اسلم شود. نایک، رولکس، مرسدس بنز،سامسونگ و چند شرکت چینی از جمله اسپانسرهای مالی عمده وی می باشند. او توانسته با اخذ قرارداد با این کمپانی‌های شناخته شده مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیون دلار کسب درآمد کند.

ویکتوریا آزارنکا

کشور: بلاروس/ مجموع درآمد: ۱۵/۷ میلیون دلار

«ویکتوریا آزارنکا» در ۳۱ جولای ۱۹۸۹ در «مینسک» به دنیا آمده و اکنون ۲۴ ساله است. او از سال ۲۰۰۳ میلادی به صورت حرفه‌ای در رشته تنیس فعالیت می‌کند. این تنیسور یک متر و ۸۳ سانتی‌متری با کمپانی‌های شناخته شده‌ای همچون نایک، ویلسون، امریکن اکسپرس، سیتی‌زن و رد بول قرارداد دارد. او اولین تنیسوری است که با «رد بول» غول نوشیدنی جهان قرارداد تجاری امضا کرده است.

اندی مورای

کشور: اسکاتلند / مجموع درآمد: ۱۴/۹ میلیون دلار

«اندی مورای» متولد ۱۵ می ۱۹۸۷ میلادی در «گلاسکو» اسکاتلند و اکنون ۲۶ ساله است. این تنیسور یک متر و ۹۰ سانتی‌متری در مسابقات بین‌المللی مهمی شرکت کرده است که می‌توان به کسب قهرمانی در مسابقات تنیس آزاد آمریکا ۲۰۱۲، مسابقات تنیس آزاد ویمبلدون ۲۰۲۲ اشاره کرد. در حال حاضر مهم‌ترین حامیان مالی او آدیداس و بانک سلطنتی اسکاتلند است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.