پرده برداری هوندا از سیویک استیشن

۱۲ تیرماه ۱۳،

پرده برداری هوندا از سیویک استیشن

Bookmark and Share

اولین تصاویر رسمی از مدل استیشن هوندا سیویک پیش از رونمایی این خودرو در نمایشگاه فرانکفورت انتشار یافت. «سیویک تورر» در اروپا و برای بازار اروپا طراحی شده است. طراحان تلاش کرده‌اند زیبایی‌هایی مدل هچ‌بک را حفظ کنند و همزمان کاربردهای یک استیشن را به آن اضافه کنند. 

در نتیجه خودرو همچنان ظاهری اسپرت دارد. سقفش کوتاه است اما با ۶۲۴ لیتر، بیشترین جای بار را در کلاس خود دارد. برای مقایسه جای بار اسکودا اکتاویا ۶۱۰ لیتر و مرسدس بنز کلاس ائی استیشن که در کلاس بالاتری است ۶۹۵ لیتر است. 

قرار دادن باک بنزین زیر صندلی عقب یکی از دلایل بازتر شدن فضای بار است. صندلی‌ها عقب طوری طراحی شده است که هم می‌توان آن‌ها را به طور کامل خواباند و فضایی مسطح در پشت ماشین داشت و هم می‌توان آن‌ها را به طور عمودی جمع کرد تا جای باری مجزا از صندوق عقب داشت. در صورت خواباندن صندلی‌ها فضای بار خودرو به ۱۶۶۸ لیتر افزایش می‌یابد. 

پرده برداری هوندا از سیویک استیشن

فنربندی ماشین در عقب خودرو با توجه به میزان بار و وضعیت جاده خود را تنظیم می‌کند. فاصله دو محور ماشین به اندازه مدل هچ‌بک است. 

دو موتور برای هوندا سیویک تورر در نظر گرفته شده است. یک موتور ۱.۶ لیتری دیزل که ۱۱۸ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و به خاطر استفاده از آلمینیوم در ساخت آن سبک‌ترین موتور در کلاس خود است. مصرف سوخت این موتور ۳.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است. 

موتور دیگر بنزینی با حجم ۱.۸ لیتر و قدرت ۱۴۰ اسب بخار است و مصرف سوخت آن ۴.۸ لیتر در هر صد کیلومتر است. موتور بنزینی را می‌توان با جعبه دنده اتوماتیک شش دنده دستی یا اتوماتیک سفارش داد. همه مدل‌ها دیفرانسیل جلو است. 

هوندا قیمت سیویک تورر را همزمان با رونمایی آن در نمایشگاه فرانفکورت اعلام خواهد کرد. اما یکی از سخنگویان هوندا گفته است این مدل طوری قیمت‌گذاری خواهد شد که بتواند با فولکس گلف استیش و سئات لئون اس‌تی (استیشن) رقابت کند. 

برچسب ها : نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۲۲ | هوندا | سیویک استیشن | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۸/۱۲
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.