پردیس‌های دانشگاهی اقماری‌اند نه بین‌المللی! /برخورد با پردیس‌های بی‌کیفیت دانشگاه‌ها

۱۸م آذر ،

98-8.jpg

سرپرست مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی با بیان اینکه پردیس‌های فعلی دانشگاه‌ها اقماری می باشند نه بین‌المللی، گفت: پردیس بین‌المللی به پردیسی گفته می‌شود که حداقل ۳۰ درصد دانشجویان آن خارجی باشند که پردیس‌های فعلی هیچ کدام این شرط را ندارند.

دکتر رضا عامری در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه به جای واژه “بین‌الملل” به پردیس‌های دانشگاهی عنوان “اقماری” داده شده است، گفت: در ابتدا به دو پردیس دانشگاه شریف و تهران در کیش عنوان بین‌المللی داده شد، اما با توجه عدم موفقیت در زمینه جذب دانشجوی خارجی، این پردیس‌ها نیز اقماری می باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه دانشگاه‌ها می‌توانند با کسب مجوز برای پذیرش دانشجوی شهریه‌ای مازاد بر ظرفیت، پردیس‌های دانشگاهی ایجاد کنند، تصریح کرد: تعداد پردیس‌های دانشگاهی در سال ۹۰ بسیار کم بود، اما امسال به طور ناگهانی تعداد آنها افزایش یافته است.

وی با اشاره به نحوه برخورد با پذیرش غیر قانونی دانشجو در پردیس‌های دانشگاهی، اظهار کرد:‌ پردیس‌های اقماری از ابعاد مختلف همچون زیرساخت‌ها، تجهیزات و میزان اعضای هیات علمی بررسی می‌شوند و در صورتیکه حداقل‌های لازم را نداشته باشند، پذیرش دانشجوی آنها تمدید نمی‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم با بیان اینکه پردیس‌های اقماری بیشتر در دانشگاه‌های بزرگ دولتی ایجاد شده‌ است، تصریح کرد: استقبال خوبی به ویژه از سوی داوطلبان تحصیلات تکمیلی از این پردیس‌ها شده است اما این پردیس‌ها باید در بحث کیفیت و اعضای هیات علمی توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.