پرستاری در دوران خانم وزیر کارنامه موفقی نداشت/نمره پرستاران به دستجردی

۱۷م دیماه ،
ممتاز نیوز : دبیرکل خانه پرستار با عنوان این مطلب که جامعه پرستاری در سالهای وزارت بهداشت دکتر دستجردی دوران خوبی را سپری نکرد، اظهارداشت: پرستاری در این دوران کارنامه موفقی نداشت.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر تاکید کرد: وقتی به عملکرد وزارت بهداشت دکتر دستجردی در مورد پرستاری نگاه می کنیم، می بینیم که وزارت بهداشت دوره لنکرانی به مراتب موفق تر بوده است.

وی با اشاره به تصویب قوانین تعرفه گذاری خدمات پرستاری و ارتقای بهره وری نیروهای بالینی در دوران وزارت لنکرانی، اظهارداشت: در دوره ۴ ساله آقای لنکرانی، این قانون به تصویب مجلس رسید که یک موفقیت بزرگ برای جامعه پرستاری کشور است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با انتقاد از اجرای ناقص قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت در دوران وزارت بهداشت دستجردی، افزود: قرار بود با اجرای این قانون، ساعت کار پرستاران کاهش یابد که اینگونه نشد و فقط مابه التفاوت ساعت کار پرستاران پرداخت می گردد.

شریفی مقدم همچنین از اجرایی نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از گذشت بیش از ۵ سال از تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، گفت: در مدتی که دستجردی در مسند وزارت بهداشت حضور داشت، فقط وعده می داد که این قانون اجرایی شود اما هنوز خبری از آن نیست.

وی ادامه داد: به نظر من دوران دستجردی در وزارت بهداشت، یکی از بدترین دوران پرستاری بوده است.

دبیرکل خانه پرستار با انتقاد از تفکر پزشک سالارانه حاکم بر وزارت بهداشت، افزود: به نظر می رسد این تفکر در دوران دستجردی بسیار شدیدتر شد و شاید همین مسئله یکی از علل اجرایی نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بوده است.

وی همچنین از تشدید فشار کار ناشی از کمبود نیروی پرستاری به شدت گلایه کرد و گفت: یکی از دلایل این تشدید فشار کار بر پرستاران، توسعه بخشهای تازه بیمارستانی بوده است که بدون تامین نیروی انسانی راه اندازی شده اند.

شریفی مقدم، بی انگیزه شدن و افت کیفیت خدمات پرستاری را ناشی از وعده های بی سرانجام مسئولین وزارت بهداشت در دوران دستجردی دانست و افزود: جامعه پرستاری به هیچ عنوان از عملکرد وزیر زن راضی نبود چون دوران بدی را سپری کرده است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری در پایان تاکید کرد: نمره ای که جامعه پرستاری می تواند به کارنامه خانم دستجردی بده، زیر ۱۰ است. چون فقط حرف شنیده اند و خبری از تحقق وعده های داده شده، نبود.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.