پرسش های متدوال درباره یوگا

در سال های اخیر، یوگا به سرعت به بخش مهمی از زندگی بسیاری از مردم دنیا تبدیل شده است. افراد زیادی در کشورهای مختلف جهان، بدون اینکه مذهب یا اعتقادات مشترکی داشته باشند، جذب یوگا شده اند تا از آرامش جسمی و روحی ای که این ورزش نصیب شان می کند، بهره مند شوند. در این میان، هنوز سوالاتی در خصوص یوگا در ذهن مردم وجود دارد که برخی از متداول ترین آنها توسط مجله Reader’s Digest جمع آوری و پاسخ دهی شده اند.

yoga-faqs-salemzi-10012519001204.jpeg

یوگا به چه معنی است؟
واژه یوگا به معنی اتحاد، یگانگی و پیوستگی است. یوگا در واقع مجموعه تمرین هایی برای هماهنگی ذهن و جسم است. همچنین یوگا راهی برای تغذیه روح از طریق تنفس عمیق، مدیتیشن، آرامش جسمانی و تقویت بدن است.

آیا انجام یوگا مستلزم داشتن اعتقادات مذهبی خاص است؟
هر چند که ریشه یوگا مربوط به هندوها است و به ۵۰۰۰ سال پیش باز می گردد، و هم اکنون نیز هندوها بسیاری از تکالیف دینی خود را در قالب یوگا انجام می دهند، اما امروزه یوگا در میان اقوام مختلف با عقاید مذهبی متفاوت نیز انجام می شود و به عنوان ورزشی آرامبخش و مطمئن شناخته شده و انجام می شود.

کسی که حتی نمی تواند انگشتان پای خود را لمس کند، توانایی انجام یوگا را دارد؟
حتماً. یوگا، راهی برای افزایش قدرت بدنی و انعطاف مفاصل در زنان و مردان است. تمرین های یوگا، به آرامی و بدون رسیدن به نقطه درد، بدن شما را به یک بدن خوش ترکیب و در عین حال قوی و منعطف تبدیل می کنند. افرادی که جذب یوگا می شوند و آن را جدی می گیرند، علاوه بر بهبودهای روحی و ذهنی، ظرف چند هفته پیشرفت قابل توجهی در قدرت بدن و جسمشان احساس می کنند.

عکس از Gettyimages

برگرفته از: Reader’s Digest

*
سالم‌ زی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.