پرسنل عملیاتی کردن پاتریوت‌های ترکیه ناشی از آب درآمدند

۲۸م آذر ،

برخی از نیروهای هلندی که قرار است وظیفه کاربری واحدهای آتشبار موشکهای پاتریوت را در مرز ترکیه و سوریه به عهده بگیرند، به میزان کافی در این خصوص آموزش ندیده اند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، بحران سوریه و اقدامات تروریست ها برای ملتهب کردن فضای این کشور، چهره واقعی ترکیه را به بسیاری از کشورها نشان داد و مسئولان ترک، تمام تلاش خود را برای اجرای یک سناریوی غربی در سوریه به کار گرفتند.

جدیدترین بخش این سناریو، نصب موشک های آمریکایی پاتریوت در خاک ترکیه بود. سامانه پاتریوت به همراه ۶۰۰ نیروی خارجی ناتو به ترکیه رفته اند تا عملا این کشور پایگاهی برای اقدامات توسعه طلبانه ارتش آمریکا باشد.

ناتو و ترکیه مدعی می باشند که احتمال حمله شیمیایی از سوی دولت سوریه علیه ترکیه وجود دارد و این اقدام برای تقویت توان بازدارندگی ترکیه ضروری است و این کشور در ماه نوامبر از ناتو درخواست کرد تا موشکهای پاتریوت را به منظور ارتقای امنیت پس از کشیده شدن درگیریهای سوریه به مرز ترکیه در این کشور مستقر کنند. از این موشکها برای رهگیری هواپیما و موشک استفاده می گردد.

اما نکته جالب در این میان آن است که یک اتحادیه صنفی نظامی هلند اعلام کرده بعضی از نیروهای هلندی که قرار است وظیفه کاربری واحدهای آتشبار موشکهای پاتریوت را در مرز ترکیه و سوریه به عهده بگیرند، به میزان کافی در این خصوص آموزش ندیده اند.

اتحادیه “ای اف پی ام” که بزرگترین اتحادیه صنفی نظامی هلند شمرده می گردد سبب آموزش ناکافی نیروهای هلندی را تلاش دولت این کشور برای کاهش هزینه ها عنوان و تاکید کرده که حدود ۲۰ درصد از نیروهای هلندی که به مرز ترکیه و سوریه اعزام می شوند، هیچ گونه تجربه ای در خصوص کار با سامانه موشکهای پاتریوت ندارند.

بنا بر تحلیل این اتحادیه که توسط رویترز انتشار یافته، این نگرانی وجود دارد که این نیروها در زمان نیاز به استفاده از موشکهای مذکور، آمادگی کافی نداشته باشند. این در حالی است که وزارت دفاع هلند، موضوع آموزش ناکافی نیروهای این کشور را در خصوص کاربری آتشبارهای پاتریوت تکذیب کرد.

از ماه آینده حدود ۳۶۰ تن از نیروهای زمینی و نیروی هوایی هلند در مرز ترکیه و سوریه مستقر خواهند شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.