پرسنل نهادهای نظارتی، سپاه سلامت اداری کشور هستند

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی روز جمعه در جمع ذیحسابان، حراستها و مدیران نهادهای نظارتی آذربایجان غربی در سالن اجتماعات سازمان امور اقتصاد و دارایی استان افزود: کار دستگاههای نظارتی اصلاح، پاکسازی و درست کردن است و این یک رسالت بسیار مقدسی است.

وی اظهار کرد: کسی که می‌خواهد سالم‌سازی کند باید خودش از سلامت برخوردار باشد و علاوه بر آن رفتار، ابزار، هدفگذاری و ساز و کارهای سالم‌سازی باید دقیق و با برنامه باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: امور اداری و دیوانی از بودجه عمومی و پول مردم و حقوق مردم استفاده می کند بنابراین باید بسیار مراقبت شود تا نگذاریم کسی در بیت المالی که مال عمومی و حقوق عامه است تصرف شخصی یا گروهی کند.

وی افزود: مراقبت از دستگاهها یک ضرورت و نیاز جدی است و اگر به آن بی توجه باشیم فلسفه وجودی دیوانسالاری از بین می رود.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: باید دیوانسالاری و بروکراسی مثبت اداری با رویکرد حل مشکلات جامعه و بدون کمترین دخل و تصرف در بیت المال عمومی، برنامه ریزی و جهت داده شود.

وی افزود: اول از همه ما نهادهای نظارتی، باید خود را محاسبه کنیم ببینم که حساب و کتابمان درست است یا نه، اول خود را محاسبه کنیم بعد دیگران را، آن وقت نظارت و محاسبه ما به استقرار نظام سالم اداری منجر می شود.

وی مجموعه ذیحساب ها، حراست ها، حفاظت ها و مدیران و پرسنل نهادهای نظارتی را سپاه سلامت اداری نامید و گفت: قوانین خوبی در حوزه نظارت، تدوین و تصویب شده، ابزار توانایی برای اجرا اندیشیده شده، فقط باید هماهنگی ها و تعامل بین سیستم های نظارتی بیشتر شود تا توقع جامعه، مبنی بر استقرار و افزایش سلامت اداری محقق شود.

این مقام مسوول افزود: به‌ عنوان دستگاه سالم‌ساز و سلامت‌آفرین، باید عیب و نقص‌ها را اول از خودمان دور کنیم و در این صورت است که تأثیرگذار خواهیم بود.

حجت‌الاسلام پورمحمدی بر دقت در نوع و نحوه برخوردها تأکید کرد و افزود: باید مدیران و کارکنان را با کم‌ هزینه‌ترین راه، دعوت به اصلاح و درستی کرد و جوری نباشد برای انجام یک کار خیر و یا اصلاح یک روند ناصحیح، هزینه‌های بی‌مورد بر دستگاه‌ها تحمیل کرد.

وی اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی مجموعه دستگاه‌های عضو شورای دستگاه‌های نظارتی کشور و با همکاری حراست‌ها، حفاظت‌ها و ذیحساب ها می‌توان دستگاه‌های اداری و اجرایی را به بهترین نحو نظارت کرد.

وی گفت: باید مدیران و کارکنان را با قوانین و نقاط آسیب آشنا کرد چون ناآشنایی با قوانین علت بسیاری از انحرافات و تخلفات است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در بحث دریاچه ارومیه نیز با اشاره به وجود ۲۴ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان گفت: اگر نظارت موثر در داخل استان انجام شود قسمتی از مشکلات دریاچه کاسته می شود.

این جلسه به همت و میزبانی اداره کل بازرسی آذربایجان غربی در سالن اجتماعات سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی برگزار شد.

۵۸۱/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۲۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.