پرسپولیس خورد لب پاشوره!

جام جم آنلاین: علی پروین به عنوان عضو هیات مدیره و مدیر راهبری باشگاه پرسپولیس از عملکرد سرخ‌ها در فصلی که گذشت اصلا رضایت ندارد.

مدیر محبوب سرخ‌ها که بیشتر بازی‌های پرسپولیس را از نزدیک تماشا کرده معتقد است بدشانسی از همان اولین بازی یقه قرمزپوشان را گرفته بود و همین مساله باعث شد تا حمید استیلی از پرسپولیس برود.

علی پروین در مورد پرسپولیس جمله جالبی را بیان می‌کند: «پرسپولیس خورد لب پاشوره!»

جایگاه پرسپولیس در بازی‌های لیگ و کسب عنوان دوازدهمی بازی‌های لیگ اصلا برای پرسپولیس و هواداران این تیم قابل توجیه نیست. قبول دارید که پرسپولیس فصل بدی را پشت سر گذاشت؟

پرسپولیس از اول لیگ همین حالت‌ها را داشت. این که از همان اول فصل مریض بود. ما که‌ آن زمان نبودیم ولی مگر می‌شود که از دقیقه ۲۰ اولین بازی، آن هم در شرایطی که خوب بازی می‌کند و نتیجه بازی مساوی است علیه پرسپولیس و سرمربی‌اش ناسزا بگویند و انتقاد کنند! اینها طبیعی نیست. انگار یک برنامه‌ای بود که ما از آن بی‌خبر بودیم. انگار قرار بود که از همان اول پرسپولیس به این روز بیفتد.

در طول این مدت مسوولان باشگاه و خود شما چه کار کردید؟

ما از وقتی آمدیم، هر کاری که لازم بود انجام دادیم. خب باید استیلی را حمایت می‌کردم و این کار را هم انجام دادم. اما فشارها در مورد حمید، آنقدر زیاد بود که خود این بچه هم آسیب دید و به هم ریخت.

استیلی مربی خوبی بود و آن نتایجی که گرفتیم حق حمید نبود. چون پرسپولیس مشکل داشت این اتفاق‌ها می‌افتاد. انصافا استیلی خیلی بدشانسی آورد و همه‌اش بازیکن محروم و مصدوم داشت.

شما در مورد دنیزلی صحبتی کردید که به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد…؟

چی گفتم؟

بعد از شکست در مقابل راه‌آهن و وقتی که هواداران پرسپولیس اعتراض می‌کردند، شما ‌گفتید این دنیزلی همان مربی‌ای بود که خودتان می‌خواستید!

لطفا برای من یکی حاشیه درست نکنید… من از این حرف‌ها منظور بدی نداشتم. یک سری‌ها اعتراض کردند، من هم گفتم این دنیزلی انتخاب خودتان بود! مگر غیر از این بود؟ مگر همین هواداران پرسپولیس دنیزلی را نمی‌خواستند؟ اصلا مگر ما گفته‌ایم که دنیزلی بد است؟ من می‌گویم با همین مربی خوبی که انتخاب هواداران پرسپولیس بود هم تیم خوب نتیجه نگرفت.

کلا از دنیزلی راضی هستید؟ می‌گویند که شاید او برای فصل آینده در پرسپولیس نباشد.

این حرف‌ها شایعه است. دنیزلی یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و هیچ صحبتی در مورد جدایی او نشده است.

اما دنیزلی تا امروز در پرسپولیس چندان موفق نبوده و نتایج این تیم بیانگر همه چیز است.

دنیزلی یک جاهایی عالی کار کرد… او مربی حرفه‌ای است و نمی‌شود ‌بگویی کارش را بلد نیست. به نظر من دنیزلی هم توی داستان‌های پرسپولیس گیر کرد. توی خیلی از بازی‌ها « کت و کول» دنیزلی بسته بود. ۴ تا بازیکن نداشت که بیاورد توی زمین.

ولی از لحاظ نفرات و بازیکن ، حمید استیلی شرایط سخت‌تری داشت و البته در امتیازگیری هم بهتر از دنیزلی بود!

حرف شما درست… ولی حمید استیلی توی پرسپولیس به جایی رسید که چاره‌ای جز رفتنش نبود. الان هم دنیزلی سرمربی پرسپولیس شده. به نظر من اگر دنیزلی شناخت بهتری از پرسپولیس و لیگ به دست بیاورد و تیم را هم خودش ببندد، همه چیز بهتر می‌شود.

به هر حال پرسپولیس توی لیگ خوب نتیجه نگرفته و فعلا تنها هدف ما بازی‌های آسیایی است. باید به پرسپولیس کمک کنیم حداقل توی این بازی‌ها نتایج خوبی بگیرد.

شاید اگر پرسپولیس تا این حد حاشیه نداشت، الان وضعیت بهتر بود.

پروین: مسابقه با الشباب خیلی بازی سختی است… خیلی خطرناک است… حتما باید الشباب را ببریم. به عرب‌ها اعتمادی نیست. آنها به هم راه می‌دهند. ما فقط باید ببریم تا خیال‌مان راحت شود. راستش را بخواهید خیلی دلم شور می‌زند…

من حرف شما را قبول دارم، ولی یکسری از این حاشیه را هم برای ما درست کردند. هر روز گفتند و نوشتند که پرسپولیس مشکل دارد. مدام گفتند که دنیزلی با علی کریمی دعوا دارد و این در حالی بود که هیچ دعوایی بین آنها نبود. به هر حال توی هر خانواده‌ای چهار تا مساله به وجود می‌آید، ولی این دلیل نمی‌شود که به هر سوءتفاهمی بگوییم درگیری و دعوا. پرسپولیس امسال شرایط خوبی نداشت و از همان روز اول تیم مشکلات زیادی داشت، اما بعد از بازی با الهلال بود که دیگر پرسپولیس خورد لب پاشوره و چند تا اتفاق عجیب و غریب افتاد. کی باورش می‌شد که پرسپولیس برود و توی سه تا بازی ۱۲ تا گل بخورد. پرسپولیس خورد زمین و حالا باید کمک کنیم تا همه چیز را برای مردم و هواداران پرسپولیس جبران کنیم.

در این مورد برنامه‌ای دارید؟ با مسوولان باشگاه صحبت کرده‌اید؟

یک صحبت‌هایی با آقای رویانیان و بقیه کرده‌ایم. قرار است همین امروز و فردا بنشینیم و در مورد پرسپولیس صحبت کنیم. سوت آخرین بازی، یعنی دیدار با فولاد را که زدند همه چیز تمام شد. زودتر باید تکلیف رفتنی‌ها و ماندنی‌ها روشن شود. نمی‌دانم چرا تا اسم این چیزها و لیست مازاد می‌آید، خیلی‌ها «ترش» می‌کنند! نه آقاجان… این حرف‌ها نیست. همه دنیا لیست مازاد و خرید دارند. مگر می‌شود که ما تا آخرش همین‌ها را داشته باشیم. مربی یکسری‌ها را نمی‌خواهد و یکسری‌ها را هم می‌خواهد. زودتر باید تکلیف را روشن کنیم. زودتر باید بنشینیم و برای فصل بعد صحبت کنیم. اینجوری جلو می‌افتیم و از الان می‌رویم دنبال کارمان. من امیدوارم که رویانیان و باشگاه بتوانند برای فصل بعد، یک تیم خوب و قوی جمع و جور کنند.

در طول این مدت رویانیان را چطور دیدید؟

این بنده خدا از اول با قدرت کار کرد. آدم خوب و دلسوزی است. انصافا هر چی که داشته رو کرده و یک «توک» سوزن هم کم نگذاشته … خدا کند که تا آخرش هم همین‌طوری باشد.

در مورد دنیزلی و کریمی صحبت کردید… شایعه شده که برای فصل آینده یکی از آنها باید برود!

گفتم که … این حرف‌ها را باور نکنید. اینها شایعه است. دنیزلی یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد. از آن طرف هم علی کریمی کاپیتان پرسپولیس است. علی آنقدر بچه خوب و بامعرفتی است که نمی‌گذاریم جای دیگری برود. او پرسپولیسی است و باید در این تیم بماند.

پس تکلیف بحث فنی علی کریمی چه می‌شود؟ حتما می‌دانید که او موثرترین بازیکن پرسپولیس بود؟

من کاری به بحث آمار و اینجور چیزها ندارم. این چیزی که آمار می‌گوید را من خیلی وقت پیش‌ها گفته بودم. انصافا روی دست علی کریمی نداریم. وقتی توی زمین هست، خیال من هم راحت است. توی همین چند تا بازی اگر علی کریمی را نداشتیم اوضاع خیلی بدتر می‌شد. من که ممنون علی هستم و دستش درد نکند.

در مورد بازی با الشباب چه صحبتی دارید؟

خیلی بازی سختی است… خیلی خطرناک است… حتما باید الشباب را ببریم. به عرب‌ها اعتمادی نیست. آنها به هم راه می‌دهند. ما فقط باید ببریم تا خیال‌مان راحت شود. راستش را بخواهید خیلی دلم شور می‌زند… این سوال‌های شما تمام نشد؟ من که دیگر جواب نمی‌دهم! (خنده)‌

سید مهدی هاشمی‌ -‌ جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.