پرسپولیس محکوم به پیروزی

جام جم آنلاین: بعد از هشت هفته نبردن، حالا هیچ نتیجه‌ای جز پیروزی، هواداران پرسپولیس را آرام نمی‌کند؛ البته آنها برای حرص خوردن از دست تیمشان مجبور نیستند به ورزشگاه آزادی بروند، چون این بازی بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

این دومین بازی در طول فصل جدید است که چنین حکمی برای پرسپولیسی‌ها اجرا می‌شود. اولین بار در هفته دوم لیگ بود که شاگردان ژوزه مقابل فجرسپاسی با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خوردند.

همان نتیجه سرآغازی شد برای ناکامی‌های این تیم در لیگ دوازدهم. حالا با گذشت هشت هفته، یک بار دیگر پرسپولیس باید بدون حضور تماشاگرانش بازی کند.

در بازی با فجر همه بازیکنان پرسپولیس از این‌که مجبور بودند در ورزشگاه خالی آزادی بازی کنند ناراحت بودند، اما این بار قطعا هیچ کدام از آنها ناراحت نیستند. در این شرایط بحرانی بازی در ورزشگاهی که به جای صدای اعتراض هواداران، سکوت در آن حکمفرماست، برای مانوئل ژوزه و دستیارانش هم یک مزیت است.

از طرفی همین خالی بودن ورزشگاه می‌تواند در انگیزه بازیکنان جوان و جویای نام حریف هم تاثیر منفی بگذارد.

نکته‌ای که اکبر میثاقیان سرمربی آلومینیوم هرمزگان به آن اشاره کرد: بازی بدون تماشاگر هیچ لطفی ندارد؛ چراکه با حضور مردم فوتبالدوست است که بازیکنان انگیزه لازم را به دست می‌آورند. من فکر می‌کنم ورزشگاه خالی از تماشاگر به سود تیم میزبان است!

حریف امروز پرسپولیس هرچند به لحاظ مهره هیچ شباهتی به پرسپولیس ندارد، اما یک وجه تشابه جالب میان این دو تیم وجود دارد؛ آلومینیوم هرمزگان هم فقط یک بازی از ۹ بازی قبلی‌اش را برده است.

شاید این موضوع به پرسپولیس کمک کند که با دردسر کمتری به دومین پیروزی خود در فصل جدید دست پیدا کند، اما یک هشدار هم برای بازیکنان، کادر فنی و مدیریت باشگاه هست؛ این‌که اگر تیم تازه‌وارد و کم نام و نشان آلومینیوم را در تهران شکست ندهند، کل مجموعه بابت تغییراتی گسترده‌تر تحت فشار قرار خواهـد گرفت؛ تغییراتی که می‌تواند به رفتن مانوئل ژوزه یا حتی خود رویانیان بینجامد.

البته فعلا شرایط برای ژوزه بحرانی‌تر است. او که پس از شکست تیمش مقابل سپاهان برای اولین بار از رویانیان کارت زرد گرفت، در آستانه بازی امروز ابراز امیدواری کرد تیمش دیریا زود از این وضعیت خارج شود: ما بازی می‌کنیم تا برابر حریفان پیروز شویم. بخش زیادی از مشکلات پرسپولیس روحی ـ روانی است و در این شرایط پیروزی بهترین روانشناس بازیکنان است و می‌توانند مجددا اعتماد به نفس آنها را برگرداند. واقعیت این است که برخی بازیکنان ما از تیمی آمده‌اند که کوچک‌تر بوده‌اند و به خاطر کم بودن هوادارانشان، فشار زیادی را تحمل نمی‌کردند، اما الان در تیمی بازی می‌کنند که ۳۰ میلیون هوادار دارد.

اکبر میثاقیان سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم هم درباره رویارویی شاگردانش با پرسپولیس گفت: پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و ما سخت‌ترین بازی خود در طول ۱۰ هفته گذشته را برابر قرمزپوشان برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که با توجه به اتفاقاتی که در اصفهان رخ داد، اکنون تیم پرسپولیس با انگیزه و توان بیشتری برابر آلومینیوم حاضر می‌شود، تصریح کرد: با حضور گل‌محمدی به طور حتم اوضاع و شرایط تیم پرسپولیس بهبود می‌یابد و دیدار جذاب و تماشاگر پسندی را مقابل آنها ارائه خواهیم داد.

میثاقیان با اشاره به این‌که در تمامی تیم‌هایی که مربیگری کرده است، همواره برابر پرسپولیس عملکرد مطلوبی از خود نشان داده است، اضافه کرد: به طور قطع در این دیدار نیز برای کسب امتیاز به میدان می‌رویم.از نکات جالب توجه نشست خبری دیروز مربیان دو تیم، برخورد سرد ژوزه با میثاقیان بود. آنها حتی به یکدیگر سلام هم نکردند که ژوزه در توضیح این رفتار گفت: من از قصد سلام نکردم، چون پیش از شروع فصل یک بازی دوستانه با آلومینیوم داشتیم که میثاقیان بعد از بازی به من گفت برگرد پرتغال! من به چنین آدمی سلام نمی‌کنم.

ژوزه: در مورد کریمی عقب‌نشینی نمی‌کنم

غایب بزرگ پرسپولیسی‌ها در بازی امروز علی کریمی است، کسی که در بازی با سپاهان هم از فهرست ۱۸ نفره تیم کنار گذاشته شد. کریمی پس از دو روز دور ماندن از تمرین دیروز به ورزشگاه درفشی‌فر رفت و به صورت انفرادی تمرین کرد. ظاهرا سه‌شنبه شب جلسه‌ آشتی‌کنانی بین علی کریمی، محمد رویانیان و یحیی گل‌محمدی برگزار و مقرر شد تا گل‌محمدی و رویانیان پس از گفت‌وگو با ژوزه، مقدمات بازگشت کاپیتان قرمزپوشان به تمرین را مهیا کنند.

دیروز رویانیان هم در گفت‌وگویی از احتمال بازگشت کریمی به پرسپولیس صحبت کرد، اما آنچه در نشست خبری مانوئل ژوزه مطرح شد، مغایر با همه این صحبت‌ها بود. سرمربی پرتغالی پرسپولیس دیروز یک بار دیگر تاکید کرد تا من باشم کریمی به پرسپولیس برنمی‌گردد!

ژوزه که از جلسه سه‌شنبه شب رویانیان و گل‌محمدی با کریمی بی‌خبر بود، گفت: این تصمیم من بوده است و مسوولیتش را قبول می‌کنم. نمی‌خواهم توضیح بدهم که چه کاری انجام داده‌ام. فقط می‌گویم قبلا می‌خواستم کریمی را اخراج کنم و خیلی طول کشید تا این تصمیم را بگیرم. به هر حال من از تصمیم خود عقب‌نشینی نمی‌کنم و تا باشم همین است.

برنامه بازی‌های امروز لیگ برتر

ملوان ـ سپاهان، ساعت ۱۷و ۲۵ دقیقه در ورزشگاه تختی بندرانزلی، داور: تورج حق‌وردی

پرسپولیس ـ آلومینیوم، ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران، داور: سیداحمد صالحی

صبای قم ـ داماش، ساعت۱۷ و ۱۵ دقیقه در ورزشگاه یادگار امام(ره) قم، داور: جمشید دانش‌مهر

دیدار تیم‌های راه‌آهن و مس کرمان به دلیل همزمانی با رقابت‌های فوتبال نوجوانان آسیا لغو شد.

رضا پورعالی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.