پرسپولیس ایران ۲ – گوای هند یک/ برد حساب شده سرخ‌پوشان مقابل میزبان مهربان

پرسپولیس با پیروزی ۲ بر یک مقابل گوای هند با اختلاف ۵ امتیازی در صدر جدول گروهش باقی ماند.

به گزارش ممتازنیوز، پرسپولیس ایران امشب (سه‌شنبه) در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف گوای هند رفت که این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود نماینده ایران به پایان رسید. در این دیدار مهدی ترابی و سید جلال حسینی در دقایق ۱۸ و ۲۴ برای پرسپولیس و بدیا در دقیقه ۱۳ برای گوا گل‌زنی کردند.

با این نتیجه پرسپولیس ۹ امتیاز شد و با ۵ امتیاز اختلاف در صدر جدول رده‌بندی گروه E قرار گرفت و گوا با ۲ امتیاز به رده سوم سقوط کرد.

نیمه نخست

پرسپولیس در ۱۰ دقیقه ابتدایی توپ و میدان را در اختیار داشت و چند فرصت نسبتا خوب گل‌زنی هم به دست آورد اما رو یک غافل‌گیری دروازه پرسپولیس در دقیقه ۱۳ باز شد تا سرخ‌پوشان با یک گل عقب بیفتند. هندی‌ها در این صحنه با استفاده از ارسال روی یک ضربه ایستگاهی و ضربه سر بدیا که با غفلت مدافعان پرسپولیس آزاد مانده بود به گل نخست رسیدند. بازیکنان گوا بلافاصله پس از گلی که به ثمر رساندند می‌توانستند به گل دوم برسند که حامد لک با واکنشی زیبا مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

پس از این غافلگیری شاگردان گل‌محمدی به خودشان آمدند و روی فشاری که به هندی‌ها وارد کردند و تیزهوشی عیسی آل کثیر صاحب ضربه پنالتی شدند و مهدی ترابی در دقیقه ۱۸ گل تساوی سرخ‌پوشان را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. با به تساوی کشیده شدن بازی و باز شدن دروازه گوا برای نخستین بار در این فصل لیگ قهرمانان آسیا، هم هندی‌ها تمرکزشان را از دست دادند و هم پرسپولیسی‌ها با خیال راحت‌تری به بازی ادامه دادند. همین تمرکز باعث شد که در دقیقه ۲۴ و روی رفت و برگشت از روی ضربه کرنر، توپ در جناح چپ به مهدی ترابی برسد و او با ارسالی با دقت سید جلال حسینی را در میان مدافعان گوا در موقعیت گل‌زنی قرارداد تا کاپیتان ۳۹ ساله پرسپولیس بالاتر از همه بلند شود و با ضربه سر گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

پس از جلو افتادن پرسپولیس، هندی‌ها به جز چند حمله نصفه و نیمه نتوانستند عرض اندام کنند و سرخ‌پوشان بازی را در اختیار گرفتند. بازی تا دقیقه ۴۰ متعادل و با پاس‌کاری بازیکنان پرسپولیس دنبال می‌شد که شاگردان گل‌محمدی در دقیقه ۴۰ صاحب یک ضربه پنالتی دیگر شدند ولی حسین کنعانی‌زادگان نتوانست از این ضربه استفاده کند و دروازه‌بان گوا توپ او را دفع کرد تا نیمه نخست با همان نتیجه ۲ بر یک به پایان برسد.

نیمه دوم

پرسپولیس در همان ابتدای نیمه دوم می‌توانست گل سوم را به ثمر برساند اما پاس پهلوان در دقیقه ۴۷ در موقعیت آفساید به عیسی آل کثیر رسید تا او در موقعیت آفساید دروازه خالی گوا را باز کند اما این صحنه از دید کمک داور دور نماند و گل آل کثیر مردود اعلام شد. پس از این صحنه با تا دقیقه ۷۰ در میانه میدان دنبال شد و بازیکنان دو تیم خطاهای زیادی روی یکدیگر انجام دادند تا این که در این دقایق دو شوت امید عالیشاه و سیامک نعمتی دروازه گوا را با خطر روبه‌رو کرد اما راه به جایی نبرد.

در ادامه هم بازی متعادل دنبال شد و دو تیم بدون این که دروازه یکدگیر را تهدید کنند با همین نتیجه ۲ بر یک بازی را به پایان رساندند.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سیدجلال حسینی، حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی (میلاد سرلک، دقیقه ۵۶)، مهدی ترابی (محمد مهدی مهدی‌خانی، دقیقه ۷۷)، کمال کامیابی‌نیا، احسان پهلوان، وحید امیری، شهریار مغانلو (امید عالیشاه، دقیقه ۵۶)، عیسی آل‌کثیر (مهدی عبدی، دقیقه ۷۷) و سیامک نعمتی

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.