پرسپولیس با گلباران شارجه به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید

تیم فوتبال پرسپولیس ایران با برتری چهار بر صفر برابر شارجه امارات راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، در ادامه هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا، از گروه C پرسپولیس‌ ایران از ساعت ٢١:٣٠ در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف شارجه امارات رفت که این دیدار در نهایت با برتری چهار بر صفر پرسپولیس‌ به پایان رسید.

برای پرسپولیس در این دیدار شجاع خلیل‌زاده در دقیقه ٢، عیسی آل کثیر در دقیقه ۴١، وحید امیری در دقیقه ۴٣ و مهدی عبدی در دقیقه ۹۰ گلزنی کردند.

پرسپولیس‌ این دیدار را هجومی آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی روی حرکت خوبی که از سمت چپ انجام شد به گل رسید. احسان پهلوان در دقیقه ٢ با عبور از سد یک بازیکن، توپ را روی دروازه شارجه ارسال کرد و شجاع خلیل‌زاده با استفاده از این فرصت گل نخست را با ضربه سر به ثمر رساند. 


در ادامه این دیدار پرسپولیس در ١۵ دقیقه ابتدایی مالک توپ و میدان بود و روی چند صحنه هم پرسپولیسی‌ها سعی داشتند با شوت از راه دور دروازه را هدف قرار بدهند که این فرصت‌ها به گل تبدیل نشد.  

در دقیقه ٢١ این دیدار خطای سیامک نعمتی روی  ولیتون مورایس باعث شد داور اعلام ضربه ایستگاهی کند و در ادامه کورونادو با استفاده از این فرصت قصد داشت دروازه پرسپولیس را باز کند اما شوت این بازیکن از بالای دروازه راهی اوت شد. 

در دقیقه ٣١ یک ارسال پشت مدافعات پرسپولیس‌، ولیتون مورایس را درون محوطه جریمه پرسپولیس‌ صاحب توپ کرد اما شوت این بازیکن را حامد لک به کرنر فرستاد. 

در دقیقه ٣٢ احمد نوراللهی پشت محوطه جریمه پرسپولیس‌ روی کایو فرناندز  مرتکب خطا شد و در ادامه همین بازیکن تلاش کرد با استفاده از ضربه ایستگاهی دروازه پرسپولیس را هدف قرار دهد که شوت او به دیوار دفاعی برخورد کرد. 


یک دقیقه پس از این صحنه، روی یک ضد حمله، با پاس وحید امیری، آل‌کثیر درون محوطه جریمه شارجه به توپ رسید اما ضربه او راهی به دروازه پیدا نکرد. در ادامه در دقیقه ٣۶ حرکت خوب بشار رسن و سپس پاس سیامک نعمتی فرصت خوبی برای احمد نورالهی ایجاد کرد تا با یک شوت دروازه شارجه را باز کند اما شوت او به اوت رفت.

در دقیقه ۴١ روی یک ارسال خوب روی دروازه شارجه توپ به آل‌کثیر رسید و این بازیکن با یک ضربه سر دروازه را باز کرد.

در دقیقه ۴٣ حرکت خوب پهلوان از سمت چپ و در ادامه ارسال سرلک روی دروازه، باعث شده وحید امیری گل سوم تیمش را با یک ضربه سر به ثمر برساند.

در ١۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم شاهد بازی آرام‌تری از هر دو تیم بودیم اما در لحظاتی سفیدپوشان شارجه تلاش زیادی انجام دادند که فرصت گلزنی ایجاد کنند که ناکام بودند. در مقابل، شاگردان گل‌محمدی هم  بازی را کنترل کردند و سعی داشتند با بستن فضاها، اجازه حرکت را به یاران شارجه ندهند. 

در دقیقه ۶٢ این دیدار ولیتون مورایس درون محوطه جریمه پرسپولیس‌ صاحب توپ شد اما واکنش خوب لک اجازه نداد شوت بازیکن شارجه به گل تبدیل شود.

در دقیقه ٧٢ خطای سعید آقایی پشت محوطه جریمه پرسپولیس‌ یک ضربه ایستگاهی به حریف داد و در ادامه ایگور کورونادو سعی داشت با استفاده از این فرصت دروازه پرسپولیس را هدف قرار دهد که شوت او راهی اوت شد.

در لحظات پایانی بازی پرسپولیس توسط مهدی عبدی به گل رسید تا با یک برد شیرین از گروهش صعود کند.

با این نتیجه پرسپولیس‌ ایران ١٠ امتیازی شد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و حریف السد قطر شد.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، سیامک نعمتی، سعید آقایی (٧۴ علی شجاعی)، احمد نورالهی، میلاد سرلک، احسان پهلوان، بشار رسن (٧۴ امید عالیشاه)، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر (٧۵ مهدی عبدی).


ترکیب شارجه: عادل الحسانی، شاهین عبدالله، مجید سالم، کایو فرناندز، ولیتون مورایس، ایگور کورونادو، سالم سلطان الشرجی، علی الزنهانی، خالد الزنهانی (۶٣ محمد خاقان)، خالد عبدالرحیم و اوتابک شوکوروف.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.