پرسپولیس یک قدم تا رستگاری

۱۸فروردین۱۳،

صعود تیم فوتبال پرسپولیس به فینال جام حذفی بهترین اتفاق ممکن برای این مجموعه و هواداران بی شمارش است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران پرسپولیس که در لیگ دوازدهم حرفه ای نتایج مطلوبی کسب نکرده و از آغاز فصل درگیر حواشی داخلی و خارجی بسیاری بود تمام توان و تمرکزش را روی جام حذفی گذاشت تا با قهرمانی در این تورنمنت هم ناکامی های لیگ را جبران کرده و هم جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد ضمن اینکه قهرمانی در جام حذفی می تواند سبب اعتماد سازی بین هواداران این تیم بزرگ شده تا دوباره شاهد حضور پرشور آنها در کنار پرسپولیس باشیم.

یحیی گل محمدی که بازیکن باهوشی بود، از این هوش ذاتی در مربیگری هم استفاده می کند، یحیی پس از برعهده گرفتن هدایت پرسپولیس اعلام کرد که این تیم به سبب نتایج ضعیف نیم فصل اول، تمام تمرکز و توانش را روی جام حذفی خواهد گذاشتن تا در این رقابت ها موفق شود البته پرسپولیس با گل محمدی از لیگ برتر هم غافل نبود و توانست خودش را در جدول به خوبی بالا بکشد و از شرایط بغرنج نیم فصل اول فاصله گرفته است اما همانطور که یحیی اعلام کرده بود، هدف اصلی آنها فتح جام حذفی بود که تا امروز ۹۰ درصد راه را در این تورنمنت رفته اند، گل محمدی در پرسپولیس بهترین استراتژی ممکن را اتخاذ کرد تا هم فشار هواداران و اهالی رسانه و مطبوعات از روی تیمش برداشته شود و هم بازیکنانش با آرامش بیشتری در جام حذفی به میدان بروند.

پرسپولیس در جام حذفی خوش درخشید و در گام اول ملوان را با نتیجه ای پرگل شکست داد و پس از آن نفت تهران را در تهران درهم کوبید و پس از آن به مصاف ذوب آهن در اصفهان رفت که با گل طلایی محمد نوری در ورزشگاه فولاد شهر به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد تا حریف داماش گیلان در رشت شود دیدار با داماش در زمین چمن مصنوعی رشت با حواشی بسیاری همراه بود چراکه قبل از بازی هواداران داماش در تمرین پرسپولیس در رشت حاضر شدند و شعارهای ناشایستی از آنها به گوش رسید، امیر عابدینی مرد کهنه کار فوتبال ایران که در حال حاضر مدیر عامل باشگاه داماش است هم دست به کار شد و با مصاحبه های داغ خود حاشیه های قبل از این بازی حساس را افزایش داد که البته حرف های او با موضع گیری تند محمد رویانیان همراه بود تا این دیدار در جوی خاص و ملتهب برگزار شود.

حساسیت بیش از حد دیدار پرسپولیس و داماش کیفیت فنی این دیدار را تحت تأثیر خودش قرار داد تا در ۱۲۰ دقیقه یک نمایش کسل کننده و غذاب آور را از ۲ تیم شاهد باشیم و در نهایت کار به ضربات پنالتی کشیده در واقع عملکرد ۲ تیم در ورزشگاه عضدی رشت نشان می‌داد که شاگردان افشین ناظمی و یحیی گل‌محمدی دل به حوادث بسته بودند و چشم به ضربات پنالتی داشتند و در نهایت به هدف‌شان رسیدند تا مثل دیگر دیدار نیمه نهایی جام حذفی، ضربات پنالتی دومین فینالیست جام و حریف سپاهان را مشخص کرد. در ضربات پنالتی قرعه به نام پرسپولیس افتاد چرا که ابوذر رحیمی اولین پنالتی داماش را از دست داد و هر ۵ پنالتی پرسپولیس گل شد تا سرخپوشان تهرانی راهی فینال شوند.

رسیدن به فینال جام حذفی اتفاق بزرگی برای مجموعه پرسپولیس بود چرا که سرمایه هنگفتی برای این تیم در فصل جاری هزینه شده و تنها امید آنها برای رسیدن به خوشبختی در این فصل قهرمانی جام حذفی است.

امروز یحیی گل‌محمدی و شاگردانش یک پای فینال جام حذفی می باشند و تلاش می‌کنند تا این جام را به دست آورند اما باید این نکته مهم را هم در نظر گرفت که حریف آنها در فینال تیم قدرتمند سپاهان است. تیمی که در سالهای اخیر پر افتخارترین تیم ایران لقب گرفته و خودش را در سطح آسیا هم مطرح کرده است.

بدون تردید سپاهان هم برای به دست آوردن جام حذفی انگیزه‌های فراوانی دارد و آنها هم به راحتی چشم بر این جام نخواهند بست همانطور که در لیگ برتر هم مدعی می باشند و شانس بسیاری برای قهرمانی در لیگ برتر دارند.

پرسپولیس برای قهرمانی در جام حذفی کار راحت‌تری نسبت به سپاهان دارد چرا که فشار کمتری روی سرخپوشان تهرانی نسبت به طلایی پوشان اصفهانی وجود دارد.

در حال حاضر و با توجه به اینکه لیگ و جام حذفی باید تا ۲۰ اردیبهشت ماه به پایان برسد و سپاهان درگیر لیگ قهرمانان آسیا هم هست، باید قبول کنیم که شاگردان زلاتکو کرانچار فشار بسیار بسیاری را تحمل می‌کنند و وضعیت آنها بسیار سخت‌تر از پرسپولیس است چرا که در لیگ هم سپاهان رقابت سخت و شدیدی با استقلال برای کسب عنوان قهرمانی دارد، اما پرسپولیس با خیالی راحت در لیگ شرکت خواهد کرد و چندان خودش را تحت فشار قرار نخواهد داد و تمام تمرکزش را روی جام حذفی می‌گذارد تا بتواند این جام مهم و سرنوشت ساز را در این فصل به دست آورده و راهی لیگ قهرمانان آسیا شود. حضور در آسیا برای پرسپولیس و هوادارانش اتفاق بسیار مهم و بزرگی است و بدون تردید این مجموعه تمام تلاش خودش را خواهد کرد تا جام حذفی را به دست آورده و به عنوان نماینده ایران راهی لیگ قهرمانان قاره کهن شود، تورنمنتی که به لحاظ اعتبار بین‌المللی هم برای پرسپولیس بسیار با ارزش است و سبب می‌شود یک بار دیگر آنها در سطح اول فوتبال آسیا مطرح شوند./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.