پرش از روی آخرین مانع برای میزبانی جام ملت‌های آسیا/رحمانی:باید تا سال ۲۰۲۴ مسئولان AFC را توجیه کنیم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – با قول مسئولان وزارت دارایی برای همکاری با فدراسیون فوتبال تمام موانع داخلی ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا از میان برداشته شد.

سروش امینی توماجی: علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال امروز (سه شنبه) به وزارتخانه دارایی رفت تا با کسب امضا مسئولان این وزارتخانه ایران را به میزبانی جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۹ نزدیک کند. مسئولان این وزارتخانه هم به کفاشیان قول مساعد دادند تا در روزهای آینده همکاری لازم را با فدراسیون فوتبال انجام دهند. این آخرین امضا از سوی وزارتخانه‌های مربوطه جهت میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به شمار می رود و پس از این باید مدارک لازم به مسئولان AFC ارسال شود تا درخواست ایران به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد. شاهین رحمانی عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد شرایط میربانی ایران در جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۹ به خبرآنلاین گفت: «مراحل گرفتن میزبانی جام ملت های آسیا به این صورت است که پس از ارسال مدارک، مسئولان فدراسیون کشورهای داوطلب در اواسط سپتامبر (اواخر شهریور) برای تشکیل کارگروه آموزشی دعوت می شوند تا با ادامه روند شرایط میزبانی آشنا شوند.»

یکی دیگر از چالش های پیش رو ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا مسئله حضور بانوان در استادیوم ها و حجاب آنهاست. مسئله ای که در اردیبهشت سال ۱۳۸۵ با دستور مستقیم محمود احمدی نژاد در آستانه عملی شدن قرارداشت اما با مخالفت صریح شماری از مراجع مذهبی مواجه شد. در حال حاضر این مسئله یکی از ملاک های اساسی AFC در برگزاری تورنمنت های بین المللی به شمار می رود و باید دید که موضع مسئولان کشور در برابر آن چه خواهد بود. رحمانی با اشاره به این موضوع گفت: «جدی ترین رقیب ایران در این مسیر کشور عربستان است که تا به حال تجربه میزبانی جام ملت های آسیا را نداشته و در چند سال اخیر برای مسابقات آسیایی و حتی جهانی به خوبی مجهز شده است. عربستان در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار میزبانی مسابقات جوانان آسیا را بر عهده گرفت که به خوبی از پس آن برآمد. در آن مسابقات مسئولان کشور عربستان تعامل خوبی را با کره، ژاپن و دیگر کشورهای شرق آسیا برقرار کردند. حتی برای گسترش توریسم ورزشی نگرش کشورهای عربی به مسئله حجاب تغییر کرده است. در آن مسابقات بانوان سفارت های ژاپن و کره بدون مشکل خاصی در ورزشگاه ها حاضر شدند. در حال حاضر هم برای رسیدن به میزبانی جام ملت های ۲۰۱۹ هدف گزاری خوبی کرده اند.»

رحمانی در مورد شانس ایران برای گرفتن میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ گفت: «تا به اینجای کار ایران گام مهمی را برداشته است اما متاسفانه هدف گزاری و کار تشکیلاتی وجود ندارد. رقیبان ما کشورانی چون عربستان و امارات می باشند که کارگروه مدیریتی و تجربه خوبی دارند، علاوه بر این هزینه بسیاری می کنند. در مقابل ایران از مزیت تماشاگران برخوردار است و همچنین قدرت منطقه ای بالایی دارد اما هنوز شکل تشکیلاتی به خود نگرفته است.»

عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به این سوال که چه مشکلات و دغدغه هایی در راه میزبانی ایران وجود دارد، گفت: «مهم ترین دغدغه مسئله گردش مالی است چرا که با حضور تماشاگران خارجی این مسئله اهمیت بسیاری پیدا خواهد کرد. در حال حاضر به سبب وجود مشکلات ایجاد کردن این گردش مالی سختی های بسیاری دارد که باید برای آن راهکاری ایجاد شود.»

او در پایان گفت: «فراهم کردن بعضی از تجهیزات ضروری کار سخت و هزینه بری نیست، مهم داشتن هتل و محل اقامت کافی برای گردشگران است. باید دید که آیا ایران می تواند در یک بازه زمانی ۵۰ تا ۱۰۰ هزار گردشگر خارجی را ساماندهی کند؟ فدراسیون فوتبال ایران باید تا اوایل سال ۲۰۲۴ که کشور میزبان انتخاب خواهد شد، مسئولان AFC  را توجیه کنند که قابلیت برگزاری چنین تورنمنت مهمی را دارند. به همین خاطر باید برنامه های خود را پله به پله برای مسئولین AFC توضیح بدهند که این کار نیاز به برنامه داد.»

۲۵۲ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.