پرفروش‌ترین فیلم فرانسوی زبان تاریخ سینما در سراسر جهان را بشناسید / رکورد آملی پولن شکست! / فیلمی امیدبخش که قابلیت اکران در ایران را دارد-۱

دوشنبه, ۲۰ شهریور ساعت ۰۰:۴۵ دنیا میرکتولی

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۴

+ ۰

کافه سینما-دنیا میرکتولی: کمدی فرانسوی «Intouchables» (غیر قابل لمس ها) به کارگردانی الیویه ناکاش و اریک تولدانو موفق شد رکورد «سرنوشت شگفت انگیز املی پولن» اثر ژان پی یر ژونه را –که به مدت ۱۰ سال افتخار پرمخاطب ترین فیلم فرانسوی را در اختیار گرفته بود- بشکند و با فروش کلی ۲۳,۱ میلیون بلیت در خارج از مرزهای فرانسه، عنوان پرفروش ترین فیلم فرانسوی زبان در جهان را به دست آورد.

به گزارش کافه سینما به نقل از اونی فرانس (مؤسسۀ ترویج سینمای فرانسه)، «Intouchables» که هنوز در انگلستان، استرالیا و نیوزیلند به روی پرده نرفته، تا ابتدای سپتامبر ۲۰۱۲ موفق ترین فیلم فرانسوی زبانِ به نمایش در آمده در آلمان (با فروش ۸,۶ میلیون بلیت)، اسپانیا (۲,۴۸ میلیون بلیت)، ایتالیا (۲,۴۷ میلیون بلیت)، و کرۀ جنوبی (۱,۷ میلیون بلیت) بوده است. در فرانسه نیز برای «Intouchables»» حدود ۴۰ میلیون بلیت سینما فروش رفته است.

کمدی درام «Intouchables» که به همراه فیلم صامت «آرتیست» یکی از دو محصول موفق سینمای فرانسه در سال گذشته بود، اقتباسی از یک داستان واقعی ست و قصۀ زندگی نویسندۀ اشراف زاده ای به نام فیلیپ پوتزو دی بورگو را بازگو می کند که در اثر سقوط با چتر معلول می شود و برای پرستاری از خود یک مرد جوان سیاهپوست را استخدام می کند… اریک تولدانو و الیویه ناکاش این ایدۀ جذاب را با حال و هوا و ذائقۀ بازیگوش فرانسوی به عالی ترین وجه روایت کرده اند. طنز شیرین و لحن شوخ و شنگ فیلمنامه و بازی های درخشان فرانسوآ کلوزه و عمر سی -که یکی از موفق ترین زوج های کمدی این سالهای سینما را تشکیل می دهند- به برجستگی های فیلم افزوده است. سی برای این نقش جایزۀ بهترین بازیگر نقش نخست مرد را در جشنوارۀ فرانسوی سزار ۲۰۱۲ دریافت کرد.

کافه سینما

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.