پرفشاری خون، سبب ۶۴ درصد سکته‌های مغزی

۲۳فروردین۱۳،

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، گفت: پر فشاری خون سبب ۶۴ درصد سکته های مغزی و ۴۹ درصد سکته های قلبی است.

دکتر «کوروش ساکی» رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، در مراسم مشترک با اصحاب رسانه و اعضای خانه مطبوعات، به مناسبت گرامی داشت هفته سلامت در ارومیه، گفت: یک بررسی آماری نشان می دهد که بین ۱۰ تا ۶۴ درصد مردم مبتلا به پر فشاری خون می باشند و از هر سه مرگ سبب یک مرگ پر فشاری خون است.

وی مصرف مقادیر فراوان نمک را از علل شایع ابتلا به پر فشاری خون برشمرد و میزان مصرف استاندارد نمک در طول روز را ۵۰ گرم اعلام کرد و افزود: این در حالی است که هر ۱۰۰ گرم نان مصرفی اشخاص در کشور ۲۵ گرم نمک دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به بحث دخانیات و مصرف سیگار در تشدید ابتلا به پر فشاری خون، تغییر شیوه های زندگی، ماشینی شدن زندگی و کم تحرکی را یکی از مهم ترین عوامل بروز بیماری دانست و بر لزوم بازنگری در نحوه ی انجام فعالیت های فیزیکی در پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف تاکید کرد.

دکتر ساکی با بیان این که سلامت در سه حیطه ی رفاه اجتماعی، سلامت جسمی و سلامت روانی بررسی می گردد، افزود: بزرگترین هنرمندی خداوند در خلقت این جهان چگونگی ایجاد ارتباط پیچیده میان اجزاست.

وی، دنیای امروز را عصر بمباران اطلاعاتی دانست و یادآور شد: رسالت اجتماعی خبرنگار، اطلاع رسانی در جهت پیشبرد اهداف در بستر جامعه ای سالم، پویا و پر تحرک است.


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.