پرهیز از دوقطبی شدن جامعه در زمان انتخابات

حجت‌الاسلام دعوتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلام با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر عدم ورود زودهنگام به عرصه انتخابات گفت: فعالیت‌های زودتر از موعد انتخاباتی خسارات بسیاری به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام سید میرابوالفتح دعوتی در گفتگو با خبرنگار احزابممتازنیوز،‌ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون چگونگی حضور در انتخابات، گفت: مبارزات انتخاباتی باید به‌گونه‌ای سالم برگزار شده و رقبا باید از تعبیرات دوستانه در قبال یکدیگر استفاده کنند.

عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در ادامه با تأکید بر این نکته که باید بین رقابت و عداوت فرق گذاشته شود، گفت: متأسفانه زمان انتخابات،‌ جامعه دوقطبی می‌شود یعنی یک طیف کاملا مورد قبول و دیگری کاملا رد می‌شود و رقبا به‌نحوی با یکدیگر برخورد می‌کنند که انگار رقیبشان اسرائیل است!

وی با اشاره به بخشی از رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر عدم ورود زودهنگام به عرصه انتخابات گفت: فعالیت‌های فردی که زودتر از موعد وارد انتخابات می‌شود دو خسارت را به دنبال‌ می‌آورد؛ اولین خسارت متوجه خود اوست چرا که دیگر رقبای احتمالی حساس شده و در پی اشکال‌گیری از او و علیه وی پرونده‌سازی می‌کنند.  

حجت‌الاسلام دعوتی افزود: تبعات خسارت دوم دامن جامعه و ادارات را در بر می‌گیرد تا جایی‌که ممکن است آنها را به تعطیلی بکشاند از این رو لازم است دوره انتخابات و فعالیت‌های جانبی آن محدود باشد.

وی بر همین اساس تصریح کرد: البته فعالیت‌های شورای نگهبان از این قضیه جداست و نظارت‌های آن باید بسیار زودتر از انتخابات آغاز شود و وضعیت فعالیت‌های کاندیداهای احتمالی را بررسی کند.

عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در پایان با اشاره به بخش دیگری از رهنمودهای مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد:  هر فردی که قصد ورود به صحنه انتخابات را دارد ابتدا باید این شایستگی را در خود ببیند از این رو لازم است، احزاب روی گزینه‌های خود کار کنند.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.