پرهیز از مصرف شیرینی خامه ای

۱۳م اسفند ،
ممتاز نیوز : ˈمسعود کیمیاگرˈ در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به پیشنهاد های تغذیه ای در ایام نوروز، افزود: از آنجا که بعضی از اشخاص در ایام نوروز و گاه در یک روز به دفعات به دید و بازدید می روند، باید با یک برنامه ریزی مناسب غذایی از بسیاره روی در مصرف میوه و تنقلات جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: اشخاص باید با برنامه ریزی در دید و بازدید اول از بین میوه ها خیار مصرف کرده چرا که این میوه کم کالری است و در دید و بازدیدهای بعدی نیز بعضی از میوه ها و تنقلات را انتخاب کرده و از بسیاره روی جدا پرهیز کنند.

کیمیاگر اضافه کرد: مصرف چای در هر دید و بازدیدی در صورتی که با قند مصرف نشود، منعی ندارد اما اشخاص باید سعی کنند که در مصرف شیرینی نیز بسیاره روی نکنند.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: شیرینی نوروز باید کوچک و بند انگشتی و ترجیحا از نوع شیرینی های نان نخودی، برنجی یا گردویی کوچک باشد و از مصرف شیرینی تر پرهیز شود.

کیمیاگر گفت: شیرینی تر و شیرینی های بزرگ خامه ای در نوروز جایگاهی ندارد چرا که از این نوع شیرینی ها در هفته آن هم در زمان عصر یک یا دو بار استفاده می گردد نه در ایام نوروز و در هر دید و بازدیدی، از سوی دیگر قرار دادن شیرینی تر روی میز پذیرایی در مدت زمان طولانی منجر به فاسد شدن آن می گردد.

وی اضافه کرد: دیابتی ها باید در ایام نوروز از نظر تغذیه ای بیش از سایرین مراعات کنند این در حالی است که بعضی از بیماران دیابتی بیماری خود را در نزد بستگان خود پنهان کرده و پنهان کردن این موضوع سبب بسیاره روی در مصرف بعضی از مواد غذایی می گردد که برای آنها مضر است.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.