پرهیز از مصرف غذاهای چرب در وعده سحر

علیرضا مصداقی نیا با اشاره به توصیه‌های تغذیه‌ای به مردم در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: توصیه‌ای که به مردم می‌شود آن است که افطار را با غذای سبک از جمله پنیر و نان شروع کنند و خیلی خودشان را سیر نکنند و مایعات کافی نیز مصرف کنند برای اینکه ما در تابستان قرار داریم و هوا گرم است و آب بدن از دست می‌رود.

وی افزود: روزه داران در زمان سحر نیز می‌توانند غذای کافی و مناسب بخورند و همراه با مایعات کافی در طول روز خودشان را زیاد خسته نکنند زیرا هوا گرم است و طول ساعات ماه مبارک رمضان امسال نیز طولانی است و باید مردم همان طور که کار می‌کنند به تناسب آن نیز استراحت داشته باشند تا بتوانند روزه‌داری خوبی را داشته باشند.

مصداقی‌نیا در پاسخ به این پرسش که باورهای غلط تغذیه‌ای در روزه‌داری چه مواردی را شامل می‌شود، تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند در زمان سحر باید غذاهای خیلی چرب، گوشتی و شیرین مصرف کنند در حالی که این مسئله آنها را بیشتر تشنه می‌کند.

وی با اشاره به توصیه به مصرف میوه‌ در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: غذاهای شور افراد را بیشتر تشنه می‌کند و اگر این غذاها نیز با نمک همراه باشد تشنگی آنان در روزه‌داری تشدید می‌شود.

فارس


جدیدترین مقاله های بهداشت و سلامت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.