پرهیز لکسس از ساخت خودرو در چین

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

برخلاف بسیاری از شرکت‌های خودروسازی معتبر جهان که اخیراً یا خطوط تولید خود را به چین منتقل کرده و یا با مشارکت شرکت‌های چینی به ساخت خودرو مشغول‌اند، لکسس اعلام کرده که چنین برنامه ای را در نظر ندارد.

Lexus IS F Sport

Lexus IS F Sport

دلیل عمده لکسس برای این تصمیم قابلیت اعتماد است که هنوز در تولیدات کشور چین مورد تردید است. Tokuo Fukuichi مدیر برند در لکسس به خبرگزاری رویترز می‌گوید:

نام تجاری لکسس، بسیار جوان‌تر و تازهتر از رقباست. بنابراین ما نیاز داریم تا تصویر خود در اذهان خریداران را به عنوان یک خودروی با کیفیت حفظ کنیم. مشتریان اگر کوچک‌ترین مشکلی در رابطه با کیفیت در محصولات ما بیابند،ما را ترک خواهند کرد زیرا کیفیت در خودروهای لکسس، همان چیزی است که همه به دنبال آن می باشند.

در حالی که حتی خودروسازان معتبر آلمانی نظیر مرسدس بنز و ب ام و هم در چین خطوط تولیدی خود را راه‌اندازی کرده‌اند و با وجود نام تجاری دیرینه و شهیر آن‌ها، هنوز زمان برای اینکه لکسس نیز چنین عملی انجام دهد، فرا نرسیده است.

اخیراً جیپ اعلام کرده که خط تولید بسیاری از خودروهای خود را به چین انتقال می‌دهد. فورد و جنرال موتورز نیز محصولات متعددی در این کشور تولید می‌کنند. بازار بزرگ چین با ۲۰ میلیون خودروی فروخته شده نو در سال، بسیار وسوسه انگیز است. حتی اینفینیتی که رقیب مستقیم لکسس نیز به شمار می‌آید، مقر خود را در هنگ‌کنگ راه‌اندازی کرده است.

با این وجود، لکسس ایالات‌متحده را دارای بهترین شرایط برای تولید محصولات خود می‌داند. البته در سال ۲۰۲۴، شاسی‌بلند RX در کانادا ساخته خواهد شد. اما هنوز تصمیمی برای ریسک حتی به بهای کاهش هزینه تولید و کاهش تیراژ فروش، در این شرکت وجود ندارد.


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.