پروازهای فرودگاه پارس آبادمغان از سرگرفته شد

۷فروردین ۱۳،

رئیس فرودگاه پارس آباد روز چهارشنبه در این خصوص در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، گفت: تعداد و ساعات پروازهای مسیر تهران – پارس آباد و بالعکس تغییری نکرده و طبق برنامه قبلی هفته ای دو پرواز در مسیر یاد شده انجام می گردد.

ˈمحمدمهدی سرگزیˈ افزود: طبق برنامه ابلاغی تا اطلاع ثانوی برنامه حرکت هواپیما در روزهای شنبه و پنجشنبه از تهران ۱۲ و ۳۰ دقیقه و ورود به فرودگاه پارس آباد ۱۴و ۵ دقیقه خواهد بود.

به گفته وی، همچنین در روزهای مذکور، ساعت پرواز از پارس آباد ۱۴و ۳۵ دقیقه و ورود به فرودگاه مهرآباد ۱۶و۲۰ دقیقه تعیین شده است.

وی، از تعطیلی تنها دفتر فروش بلیت هواپیما در این شهرستان مرزی خبرداد و گفت: مجوز نمایندگی مدیر این آژانس هواپیمایی به دلایل نامعلومی لغو امتیاز شده و به همین خاطر این دفتر دیگر اجازه فعالیت در زمینه فروش بلیت پروازهای شرکت هواپیمایی را ندارد.

وی،با بیان اینکه نبود دفتر فروش بلیت هواپیما ، مشکلاتی را برای مسافران به وجود آورده است، اظهار کرد: مسافران مقصد تهران می توانند یکساعت قبل از پرواز با حضور در فرودگاه این شهرستان بلیت پارس آباد – تهران را تهیه کنند.

او، به اجرای طرح های توسعه ای در فرودگاه این شهرستان اشاره و بیان کرد: پروژه های روکش آسفالت و تعریض باند این فرودگاه در مجموع با ۲۷میلیارد ریال اعتبار اولیه با شتاب مناسبی هم اکنون در حال اجرا است.

سرگزی، همچنین از نصب و راه اندازی سیستم اعلان حریق ایستگاه ناوبری VOR-DME با سنسورهای مربوطه در فرودگاه پارس آباد خبر داد و افزود: این سیستم به صورت اتوماتیک هرگونه آتش سوزی و حریق را برای مراکز تعریف شده ایمنی زمینی و آتشنشانی، برج مراقبت پرواز، الکترونیک و پلیس و نیز ده خط تلفن که برای این دستگاه تعریف شده اطلاع رسانی می کند.

وی، اضافه کرد: برای راه اندازی این سامانه افزون بر ۱۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور، سرمایه گذاری شده است.

به گزارش ایرنافرودگاه پارس آباد مغان به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۸۱ از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور شد.

شهرستان پارس آباد در ۲۲۰کیلومتری شمال شهر اردبیل و مجاورت جمهوری آذربایجان و کنارهای رودخانه ی ارس (آراز) واقع است.

۷۱۲۱/۵۳۰

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.