پرواز با «شوق شهادت»

جام جم آنلاین: «شوق پرواز» عنوان سریالی بود که در زمستان سال گذشته با دست گذاشتن روی داستان زندگی شهید بابایی در دوران دفاع مقدس از شبکه یک سیما پخش شد.

 از آنجا که سازندگان شوق پرواز برای اولین بار سراغ یک شخصیت نظامی معاصر رفته بودند جسارت زیادی به خرج داده بودند.

نمایش عباس بابایی از دوران طفولیت در شهر قزوین اولین آشنایی مخاطب با او بود و از همان ابتدا علاقه وافر او به خلبانی را به مخاطب نشان می‌داد تا این‌که برای ادامه تحصیل و گذراندن دوره خلبانی عازم آمریکا می‌شود و پس از بازگشت در نیروی هوایی ارتش مشغول فعالیت می‌شود.

نقش اصلی سریال را ​شهاب حسینی​ عهده دار بود و بازی حرفه‌ای او به سریال جان بخشید. انتخاب هوشمندانه حسینی در نقش شهید بابایی نه صرفا از حیث شباهت‌های ظاهری‌اش با شهید بابایی بلکه استعداد وی در عرصه بازیگری، نقطه قوت دیگر سریال بود.

شوق پرواز در کنار قصه تاریخی‌اش یک عاشقانه دیدنی نیز بود و بیننده شاهد بازنمایی زیبای روابط «عاطفی کلامی» این شهید با همسرش بود و از دیدن گذران لحظات خوش آنها با یکدیگر احساس خوشایندی می‌کرد.

شوق پرواز را می‌توان آغازی بر سریال‌سازی داستانی درباره زندگی قهرمانان جنگ دانست. صمدی با تکیه بر قصه پردازی‌های به جا و فکر شده توانست طوری روایتگری کند که هیچ یک از صحنه‌های این سریال با بزرگنمایی همراه نباشد و مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

بازی الهام حمیدی نیز در نقش جوانی ملیحه حکمت، همسر شهید بابایی یکی دیگر از نقاط قوت سریال و البته ایجاد ارتباط با مخاطب بود.

شوق پرواز را به همه این دلایل می‌توان جز مهم‌ترین آثار جنگی دوران معاصر دانست که توانست با قصه‌پردازی‌های واقعی از زندگی یک خلبان شهید مخاطبان را با خود همراه کند و نام شهیدان هشت سال دفاع مقدس را بار دیگر زنده کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.