پرواز به دور دنیا بدون مصرف بنزین+عکس

۸فروردین ۱۳،

پرواز به دور دنیا بدون مصرف بنزین+عکس

اولین هواپیمای خورشیدی ساخته شده به دست انسان تا ۲۰۲۴ میلادی می تواند به دور دنیا پرواز کند.

به گزارش راسخون به نقل ازممتازنیوز،باتوجه به افزایش قیمت سوخت های فسیلی و آلودگی های ناشی از آن دانشمندان آغاز به ساخت هواپیمایی با سوخت پاک و بدون آلودگی کردند.این هواپیما برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ ساخته شد و توانست بدون توقف ۸۷ دقیقه روی هوا دوام بیاورد و با استفاده از انرژی خورشیدی پرواز کند.

این هواپیما که در سوییس ساخته شده توسط یک فروند بویینگ ۷۴۷ به سانفرانسیسکو آورده شده و قرار است روز اول ماه می پرواز خود را به دور ایالات متحده آغاز کند.این پرواز مقدمه ای خواهد بود برای برنامه ی پروازی این پرنده که قرار است در سال ۲۰۲۴ و به دور دنیا انجام شود و در حقیقت آماده سازی خلبانان برای پرواز در آینده می باشد.
 

پرواز به دور دنیا بدون مصرف بنزین/هواپیمای پاک

از نکات جالب فنی این پرنده می توان به طول بال های آن اشاره کرد کرد که در حدود شصت متر می باشد.این طول بال معادل طول بال های یک بویینگ ۷۴۷ می باشد.البته بر خلاف این طول بال بسیار بالا وزن این پرنده ۱٫۷ تن می باشد که تقریبا با یک خودرو شخصی برابر است.چهار موتور الکتریکی این پرنده نیز که هرکدام ۱۰ اسب بخار قدرت دارند می توانند با استفاده از انرژی خورشیدی تا ۲۴ ساعت بدون توقف پرواز کنند.
 

پرواز به دور دنیا بدون مصرف بنزین/هواپیمای پاک

این پرنده که دارای ۱۲۰۰۰ سلول خورشیدی می باشد Solar Impulse نام دارد و می تواند در شب و بدون خورشید با استفاده از برق ذخیره شده در باتری های داخلی خود به پرواز ادامه دهد.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.