پرواز دوسویه همدان – بغداد و همدان – جده

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر سازمان حج و زیارت همدان از پرواز دوسویه همدان-بغداد و همدان-جده در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ممتاز نیوز، در این باره گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی استاندار همدان و دیگر مجریان در آینده نزدیک شاهد برقراری پرواز دوسویه همدان-بغداد و همدان-جده از فرودگاه همدان هستیم.

وی افزود: جهت رسیدگی به وضعیت هتل‌ها، وضعیت جوی عراق، گرم بودن این منطقه، احترام به ماه مبارک رمضان و بعضی مسایل دیگر اعزام زائران از همدان به عتبات عالیات تا یکم مرداد ماه سال جاری صورت نمی‌گیرد.
اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: دور بودن مکان‌های استقرار کاروان‌های زائران ایرانی از امکان زیارتی، همواره عمده‌ترین شکایت زائران را در بر داشته که در این خصوص می‌توان گفت: منازل نزدیک به اماکن متبرکه از محدودیت برخوردار بوده و مسئولان موظفند که در هر نقطه زیارتی براساس عدالت، محل اقامت زائران را تنظیم کنند.
وی اضافه کرد: اشخاصی که در یک شهر نزدیک محل زیارتی اقامت داشته‌اند در شهر دیگر برای تحقق عدالت در هتل‌های دورتر مستقر می‌شوند البته جابجایی آنها به سبب دوری از اماکن زیارتی با خودرو صورت می‌گیرد.
اسماعیلی در ادامه بیان کرد: در بعضی مواقع مسئول کاروان به سبب مسایل امنیتی و حفظ جان زائران از حضور در بعضی از شهرها که ناامن می باشند اجتناب می‌کنند که این امر نباید شکایت زائران را به همراه داشته باشد.
وی با ذکر اینکه هر ساله ۲۸ هزار زائر از همدان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، اظهار داشت: حضور بدون مجوز به صورت قاچاق در اماکن متبرکه عراق تا حد قابل توجهی کاهش یافته است./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.