پرواز لاهور به مشهد خدمات مناسبی به مسافران ارائه نمی دهد

‘محمد حسین بنی اسدی’ روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت :برخی هموطنان ایرانی با تماس با مسوولان سرکنسولگری ایران در لاهور از مواردی همچون نبود امنیت پرواز با این خط هوایی، لغو متعدد و خودسرانه چندین پرواز در این مسیر از سوی شرکت پاکستانی و برخورد نامناسب مسوولان و خدمه هواپیما، شکایت دارند.

وی افزود : هواپیمای شاهین ایر هر هفته یک پرواز به مقصد مشهد دارد که متاسفانه تاخیرهای مکرر و طولانی داشته و برخی اوقات لغو یا به روز دیگری موکول می شود.

به گفته مسافران مسیر لاهور به مشهد، این شرکت معمولا از هواپیماهای فرسوده استفاده می کند و مسافران از این پرواز ناراضی هستند.

سرکنسول کشورمان تصریح کرد : شرکت هواپیمایی شاهین ایر پاکستان، قیمت بلیت خود در مسیر مشهد – لاهور را خودسرانه افزایش می دهد و دلیل این امر انحصاری بودن این شرکت در این مسیر است.

وی تاکید کرد : مناسب است مسوولان سازمان هواپیمایی کشورمان به منظور رفاه حال مسافران و حفظ جان آنان به ویژه هموطنانی که در این مسیر پرواز می کنند، نسبت به پرواز شاهین ایر نظارت و کنترل بیشتری داشته و از وقوع حادثه جلوگیری کنند.

به گفته بنی اسدی، پرواز روز گذشته ( یکشنبه ) لاهور به مشهد با ۲۰۰ مسافر به علت نقص فنی یک فروند هواپیمای ‘شاهین ایر’ لغو شد.

وی افزود: همچنین روز گذشته حدود ۳۵۰ مسافر متعلق به دو فروند هواپیمای شرکت خصوصی ‘شاهین ایر ‘که با مشکل فنی مواجه بودند، از خطر نجات یافتند.

بر اساس گزارش رسانه های محلی، در حادثه اول لاستیک یکی از چرخهای یک هواپیمای شاهین ایر به هنگام برخاستن از فرودگاه کراچی بر اثر ترکیدن آتش گرفت، ولی با کنترل بموقع خلبان، به مسافران و خدمه آن آسیبی نرسید.

این منابع نوشتند: در حادثه دوم و در آخرین لحظات که هواپیمای شاهین ایر عازم مشهد بود، مسوولین فرودگاه موفق به مشاهده نشت بنزین از مخزن این هواپیما شدند.

بنی اسدی در ادامه گفت : این هواپیما با ۲۰۰ سرنشین، مسافران خود را تخلیه کرده که این امر باعث سرگردانی آنان در فرودگاه و اعتراض علیه مسوولان فرودگاه شده است.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و پاکستان در باره ایجاد خطوط هوایی بیشتر بین دو کشور گفت : مسوولان شرکتهای هوایی داخلی در کشورمان آمادگی خود را برای ایجاد خط پروازی از شهرهای مهمی همچون لاهور که مسافران زیادی دارد، اعلام کرده و طرف پاکستانی باید مجوز این پروازها را صادر کند.

سرکنسول ایران در لاهور با اعلام اینکه در روزهای آینده هیاتی از وزارت دفاع پاکستان برای برگزاری نشستی در این خصوص به ایران سفر می کند، تصریح کرد: شایسته است مقامهای کشورمان در این دور از مذاکرات به علت وجود مسافران زیاد بین دو کشور، اقدامات لازم برای ایجاد خطوط پروازی از شهرهای ایران به پاکستان بویژه به اسلام آباد و لاهور را نهایی کرده و تاریخ راه اندازی را اعلام کنند.

بسیاری از هموطنان ایرانی برای ورود به شهرهای پاکستان از مسیرهای کشورهای حوزه خلیج فارس استفاده می کنند که این امر باعث شده تا هزینه های ارزی زیادی متوجه شهروندان کشورمان شود و مسافران به دلیل دو پروازه بودن این مسیرها، ساعتها در سالن ترانزیت فرودگاههای کشورهای عربی معطل شده و در پاره ای از موارد با مشکلاتی روبرو شوند.

هواپیمایی ایران ایر روزهای چهارشنبه هر هفته از تهران به مقصد کراچی پرواز دارد که به علت تعدد مسافر، تقریبا رزور بلیت به سختی انجام می شود و مسافرانی که قصد سفر به شهرهای دیگر پاکستان از طریق کراچی را دارند، به دلیل ازدیاد مسافر در خطوط داخلی پاکستان با مشکلات عدیده ای در تهیه بلیت مواجه می شوند.

یک شرکت خصوصی پاکستانی در مسیر کویته به زاهدان نیز پرواز دارد که به علت کوتاهی مسوولان این شرکت، مسافران با مشکلاتی از قبیل بکارگیری هواپیماهای کوچک و با استاندارد های پایین، لغو متعدد، یکجانبه و بدون اطلاع قبلی روبرو هستند.

آساق ** ۱۰۹۵**۱۵۷۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۵۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.