پروانه معصومی جایگزین اکبر عبدی شد

۲ م دیماه ،

ممتازنیوز: پروانه معصومی بازیگر سینما، تئا‌تر و تلویزیون در جشنواره امسال با «ساکن خانه چوبی» به کارگردانی حسن لیالستانی حضور دارد. 

وی در مورد نقش خود در فیلم گفت: «نقش من را قرار بود اکبر عبدی بازی کند، اما من از اول نمی‌دانستم.»

معصومی در مورد جایگزین شدنش به جای عبدی بیان داشت: «من اصلا نمی‌دانستم قرار بوده اکبر عبدی این نقش را بازی کند. آن‌قدر فیلم سریع آغاز شد که من متوجه این موضوع نشدم. قصه را خواندم و گفتند در آن تغییراتی ایجاد خواهد شد.»

وی ادامه داد: «وقتی کار آغاز شد دیدم هی می‌آیند و می‌پرسند پس آقای عبدی کی می‌آید؟ من مانده بودم که اکبر عبدی قرار است چه نقشی را بازی کند. چون با توجه به آنچه در فیلمنامه خوانده بودم جایی و نقشی برای اکبر عبدی وجود نداشت. بعد از مدتی فهمیدم اکبر عبدی قرار بوده نقش من را بازی کند یعنی در نقش یک زن حاضر شود.»

معصومی در واکنش به این موضوع گفت: «من نمی‌فهمم این چه کاری است که در سینمای ما رایج شده؟ وقتی زن وجود دارد چرا باید در نقشش از یک مرد استفاده کنیم؟»

وی با بیان اینکه این نقش فقط به اکبر عبدی پیشنهاد نشده بود، ادامه داد: «غیر از عبدی دیگرانی هم بودند از آقایان که قرار بود این نقش را بازی کنند. به نظر من آقایان به اندازه کافی در سینمای ما کار دارند و درست نیست با وجود اینکه خانم‌ها در نقش هایان با محدودیت مواجهند آن‌ها همین نقش‌ها را هم از دستشان بگیرند.»

بازیگر فیلم «ملکه» افزود: «فکر می‌کنم باید از عوامل فیلم بپرسید. از آقای لیالستانی پیگیری کنید که آیا او می‌خواسته این اتفاق بیافتد یا تهیه کننده یا خود اکبر عبدی تمایل به ایفای این نقش داشته است؟»

وی در ادامه گفت: «من هر چه فکر می‌کنم می‌بینم نقش یک زن روستایی گیلانی که به او در آن روستا «بی‌بی» می‌گویند چرا باید به یک مرد پیشنهاد شود؟ اگر فیلم آماده شود خواهید دید که این نقش به هیچ وجه مردانه نیست!»

معصومی با رد این احتمال که به خاطر فروش بیشتر و جذب مخاطب نقش قرار بوده به عبدی سپرده شود اظهار داشت: «فیلم اصلا فیلم گیشه نبوده و نیست! «ساکن خانه چوبی» در ژانر کودک ساخته شده و اتفاقا فیلم خوبی است.»

وی در پایان گفت: «نمی‌توانم کلمه «هنری» را به کار ببرم چون وقتی می‌گوییم فیلم «هنری» ست یعنی مزخرف است، اما این فیلم یک فیلم خوب است که جاذبه‌های طبیعی مناطق شمال ایران را به تصویر کشیدهاست، مناظری که هیچ وقت در فیلم‌ها نمی‌بینیم. فیلم‌های امروز همگی فضای تنگ و بسته‌ای دارند که در آن آدم‌ها به جان هم افتاده‌اند، اما این یک فیلم خوب خانوادگی است.»

پروانه معصومی برای فیلم‌های «گل‌های داوودی»، «سال‌های خاکستری»، «جهیزیه‌ای برای رباب» و «شکوه زندگی» در جشنواره فجر مورد تقدیر قرار گرفته است.

سینما پرس


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.