پروتئن مصنوعی مانع از ابتلا به آنفوانزا می شود

سیستم ایمنی بدن افراد دوساعت پس از دریافت این نوع پروئین شروع به آمادگی برای مقابله با آنفلوانزا می کند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز از ساخت نوعی پروتئین مصنوعی( ترکیبی) بنام پروتئین ایی.پی.شصت و هفتEP67 خبر داد که سیستم ایمنی  بدن را در برابر ابتلا به بیماری آنفلوانزا تقویت می کند.
پژوهشگران مرکز بیوساینس دانشگاه سان دیه گو گفتند:« سیستم ایمنی بدن افراد دوساعت پس از دریافت این نوع پروئین شروع به آمادگی برای مقابله با آنفلوانزا می کند.»
سام سندرسون و جوی  فیلیپز از پژوهشگران این مرکز تاکید کردند، ایی . اف شصت و هفت عمدتا بعنوان موادی اضافی مکمل در واکسن ها بکار می رود تا سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.
دکتر فیلیپز افزود، از آنجا که ویروس آنفلوانزا بسیار زیرک است لذا تا چند روز پیش از علایم ابتلا به بیماری ،اجازه نمی دهد سیستم ایمنی بدن این پروتیئن ترکیبی را شناسایی کند.
از این رو، پژوهش ها نشان داد، پس از اینکه این پروتئین ترکیبی بیست و چهار ساعت زودتر به بدن تزریق شود، سبب می شود ویروس آنفلوانزا فورا در برابر این دارو واکنش نشان دهد.
پزشکان معتقدند با توجه به اینکه این پروئین بجای اینکه روی ویروس تاثیر گذار باشد، مستقیما سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند لذا می توان از آن بعنوان سلاحی علیه آنفلوانزا استفاده کرد. دراین صورت بیماران نباید نگران باشند که به کدامیک نوع ویروس انفلوانزا مبتلا شده اند مادامی که این ماده پروئینی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
سالانه، بمنظور شناسایی و نابودی ویروس های مختلف آنفلوانزا، باید واکسن های جدید که بتواند ویروس های مختلف را از بین ببرد ساخته شود.هدف از ساخت واکسن های آنفلوانزا اساسا تلاش برای پیش بینی ویروس ها در فصل های آینده است.این درحالی است که ایی.پی. شصت و هفت می تواند برای مقابله با انواع ویروس های آنفلوانزا بکار برده شود.
ساخت چنین دارویی همچنین می تواند برخی دیگر از بیماریهای سیستم تنفس،عفونت های قارچی و دیگر درمان های فوریتی را مداوا کند.
هنگامیکه افراد درمعرض ابتلا به بیماری آنفلوانزا قرار می گیرند،درمان های موجود صرفا برای مبارزه و نابودی ویروس عامل است، این درحالی است که همه اینگونه روش های درمان معتبر نبوده و غالبا ویروس نیز مقاومت بیشتری برای آمادگی جهت مقابله با اینگونه درمانهای متداول پیدا می کند.
از این رو، چنانچه در معرض ابتلا به آنفلوانزا قرار گرفته اید،پیش از اینکه علایم این بیماری در بدن شما مشخص شود، تزریق همین پروتیئن مصنوعی یکی از روش های موثق علمی برای پیشگیری از بیماری خواهد بود.
حتی درصورتیکه به برخی از بیماریهای عفونی دچار شدید، پروئین ایی.اف.شصت و هفت حتی پیش از استفاده از روش های درمان متداول برای بهبودی و تقویت قوای ایمنی بدن نیز موثر خواهد بود. پژوهشگران با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی حیوانات، بیست و چهار ساعت پیش از آنکه ویروس آنفلوانزا را به موشها تزریق کنند، ابتدا به گروهی از آنان این پروتیئن ترکیبی را تزریق کردند، و در پایان آزمایش دریافتند گروهی از موشها که پروتئین مصنوعی را دریافت نکرده بودند فورا به بیماری مبتلا شدند در حالیکه در بدن گروه مقابل، از علایم آنفلوانزا خبری نبود.
بسیاری از موشهایی که بر اثر آنفلوانزا دچار عفونت شدند تقریبا با کاهش دو درصدی وزن خود روبرو شدند این درحالی است که موش هایی که واکسن پروتیئن مصنوعی زده بودند تقریبا بطورمیانگین شش درصد از وزن خود را از دست دادند.
دانشمندان معتقدند مطالعات آینده بر روی تاثیرات ایی .پی شصت و هفت با هدف درمان برخی دیگراز بیماریها انجام خواهد شد./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.