پروتئین stat1 اولین قدم درمان سرطان

فروردین ۱۴۰۳

مجموع سلولهای دفاعی را که nk نامیده می‌شود با پیشرفت و جهش‌های ژنتیکی بر روی پروتئین خاص stat 1 موفق به بهبود و توقف رشد سلولهای سرطان شدند.

به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز، محققان فعال سازی پروتئین stat 1 را اولین قدم در درمان سرطان ها می‌دانند.

محققان با بررسی سلول های دفاعی بدن که اصطلاحا nk نامیده می‌شود نقش مهم آنها را در دفاع بدنی در برابر سلول ها و حتی سرطانها دانسته و معتقدند که در صورت حمله‌ی بیماری‌های مختلف این سلولهای nk  هستند که در برابر آنها از بدن محافظت می‌کنند.

پزشکان کشف پروتئین stat 1 را به عنوان اولین سیگنال ورودی سراسری در بدن در برابر تهدیدات مختلف و ویروس‌ها دانسته به نحوی که واکنش اولیه متفاوتی بروز می‌دهند.

تیم تحقیقاتی جدید اعلام کرد هم اکنون برای ره یافت درمان یا کشتن سلولهای سرطانی باید به دنبال همین پروتئین‌های دفاعی بوده و با واکنش مناسب آنها به درمان و بهبودی بیماری‌ها اقدام نمائیم.

پودیز  می‌گوید: ما در دانشگاه‌ وین با جهش ژنتیکی پروتئین stat1 به کشتن طیف وسیعی از سلولهای مضر و تومور در موشها پرداختیم به طوریکه حتی برخی سرطانها مثل لوسمی یا سرطان سینه در آنها درمان یا متوقف گردید.

آنها اظهار امیدواری کردند در آینده‌ای نزدیک بتوانند جلوی این روند شیوع سرطانها را گرفته و با جهش‌های ژنتیکی به درمان آنها اقدام کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.