پروتزی برای تبدیل انسان به ماهی+عکس

فروردین ۱۴۰۳

محققان انگلیسی و استرالیایی یک پروتز مصنوعی با الهام از سریع‌ترین ماهی جهان را طراحی کرده‌اند که انسان را قادر به شنا کردن در سرعت های مافوق انسانی می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ پروتزهای مصنوعی بسرعت در حال توسعه می باشند و نسل آینده این محصولات علاوه بر رفع نیازهای روزانه اشخاص معلول می‌توانند توانایی های فوق‌العاده ای به انسان ببخشند.
از جمله تازهترین پروتزهای مصنوعی می توان به دستگاهی موسوم به Murr-ma اشاره کرد که توانایی بالقوه شنا با سرعت بالاتر را فراهم می کند.

این پروتز توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه تکنولوژی سیدنی، کالج سلطنتی هنر و کالج سلطنتی لندن طراحی و ساخته شده است که با کمک دنده های فیبر کربن و انعطاف پذیری بالا، دویدن در ساحل و شنا کردن با حداکثر سرعت را امکانپذیر می‌کند.

طراحی این پروتز مصنوعی از شمشیر ماهی دندان دار به عنوان سریع ترین ماهی جهان الهام گرفته شده است؛ این موجود قادر به شنا کردن ۱۰۰ متر در پنج ثانیه است.

این پروتز مصنوعی امکان فعالیت در خشکی و آب را با حداکثر سرعت فراهم می کند؛ طراحی منحصر به فرد قسمت انتهایی پا، حفظ تعادل و حرکت روان بر روی شن و ماسه را تسهیل کرده و شکل باله مانند بالای پروتز، به شنا کردن سریع تر اشخاص تنومند کمک می کند.

پروتز مصنوعی Murr-ma با کارآیی بالا به طور خاص برای ورزش های آبی و فعالیت در ساحل مانند والیبال ساحلی طراحی شده است.

بدنه فیبر کربنی این پروتز در عین انعطاف پذیری بالا، قادر به تحمل وزن ورزشکار در هنگام دویدن و راه رفتن در ساحل است؛ همچنین کانال های تعبیه شده روی بدنه به جریان پیدا کردن آب و کاهش فشار ( زیر آب) کمک می کند.

نسخه موجود از پروتز Murr-ma در حال حاضر نمونه اولیه محسوب شده و زمان دقیقی برای تولید تجاری این محصول اعلام نشده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.