پرورش گونه تازهی از ماهی تیلاپیا در سمنان

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مدیر کل دفتر توسعه منابع آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران گفت: iبه دنبال پرورش گونه‌های تازه از جمله تیلاپیا در استان سمنان هستیم که گونه‌ای مقاوم با نیاز آبی کم، زاد و ولد بالا و کیفیت گوشت مطلوب است و استان سمنان iبه عنوان یک پایلوت خوب می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، مرتضی افراسیابی در نشستی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: استان سمنان علیرغم محدودیت‌ها از موقعیت خوبی در پرورش ماهی برخوردار و هر ساله میزان تولید استان از رشد خوبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: سازمان شیلات ایران مساعدت‌های لازم را iبه استان سمنان داشته و برای توسعه آبزی پروری این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت: در استان پیگیری توسعه آبزی‌پروری خصوصاً ترویج گونه‌های تازه و درآمدزا هستیم تا ضمن افزایش تولید، iبهره‌برداران نیز از درآمد مطلوب برخوردار شوند.

سید مجید موسوی گفت: استان سمنان با توجه iبه موقعیت مکانی، جغرافیایی و نزدیکی iبه بازارهای مصرف خصوصاً بازار تهران، نسبت iبه دیگر استان‌ها از مزیت iبهتری برای پرورش گونه تازه تیلاپیا برخوردار است و رایزنی‌های لازم در امور مربوط iبه مسائل زیست محیطی آن در استان انجام شده است.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر است برای اولین بار پرورش تیلاپیا تا پایان سال در استان آغاز شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.