پروفسور سمیعی: ۹ درصد مرگها به دلیل تصادف است/ جوانان، قربانیان تصادفات/ هرسال ۴۰۰ میلیارد دلار خرج تصادفات جاده ای می شود – اخبار اجتماعی

به گزارش خبرآنلاین؛ او در نشست خبری این سمپوزیوم در بیمارستان فوق تخصصی میلاد، گفت: در این کنگره به موضوع صدمه مغزی ناشی از تصادفات خواهیم پرداخت زیرا مرگ و میر بر اثر ضربه مغزی در تصادفات بسیار بالاست.

به گفته او ۹ درصد مرگ و میرها در سراسر دنیا مربوط به تصادفات است: بیشترین فوتی ها در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال رخ می دهد.

رئیس فدراسیون جهانی انجمن جراحان مغز و اعصاب همچنین از بالا بودن آمار معلولیتهای ناشی از صدمات مغزی در تصادفات خبر داد و گفت: از همین رو، کشورهای دنیا سعی می کنند برنامه هایی را پیش ببرند که از بروز تصادفات جلوگیری کند. هرچه کشورها پیشرفته تر می شوند میزان مرگ و میرشان در تصادفات هم بالا می رود، نکته ای که در این بین مهم است، اینکه باید بدانیم اگر تصادفی رخ داد چگونه با فرد سانحه دیده برخورد کنیم.

پروفسور سمیعی آماری درباره تلفات تصادفات در دنیا ارائه کرد: هر سال در جهان بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند و در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار فقط مخارج تصادفاتی است که به کشورها تحمیل می شود.

رئیس فدراسیون جهانی مغز و اعصاب با بیان اینکه میزان تصادفات در کشورهای در حال توسعه دو برابر کشورهای غنی است، گفت: امکانات نیز برای رسیدگی به روند درمان این گروه بیماران در سراسر دنیا متفاوت است.

پروفسور سمیعی چگونگی رفتار با فرد سانحه‌دیده و بازه زمانی مناسب برای رساندن مصدوم به بیمارستان و نجات جان وی، نحوه ارائه کمک‌های اولیه در آمبولانس‌ها، روش‌های نوین جراحی در سلامت مغزی و بازتوانی بیمار پس از درمان را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که در این سمپوزیوم مورد بحث قرار می‌گیرند.

او همچنین گفت: طی ۱۰ سال آینده دنیا بر مقوله بازتوانی متمرکز خواهد شد. پزشکان و دانشمندان به دنبال متدهایی برای بازتوانی بیمار هستند تا دیگر کمتر فردی را داشته باشیم که ناچار باشد با نقص عملکرد، فلج عضلانی، معلولیت و ناتوانی تا آخر عمر زندگی کند.

پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب که از روز گذشته در بیمارستان میلاد آغاز به کار کرده است تا روز شنبه ادامه دارد.

 

بهترین مرکز معز و اعصاب جهان در غرب تهران

رئیس پنجمین سمپوزیوم بین المللی جراحی مغز و اعصاب همپنین به ساخت مرکز علوم و اعصاب ایران در منطقه ۲۲ شهر تهران اشاره کرد و درباره آن گفت: با توجه به نوع معماری که این ساختمان دارد، در نوع خودش بی نظیر است و بهتربن مرکز علوم و اعصاب جهان خواهد شد که هیچ کشوری نتواند در مقابل آن عرض اندام کند. امیدوارم این مرکز در پایان سال آینده به بهره برداری برسد،

به گفته او بهترین منتخصصین مغز و اعصاب برای این مرکز گزینش و انتخاب می شوند: هر کدام از اساتیدی که برای این مرکز انتخاب کرده ام، برای خود یک ستاره در دنیا هستند.

پروفسور سمیعی درباره پذیرش بیماران و سطح درآمدهای مختلف در این مرکز، گفت: یکی از مشکل‌ترین و گران‌ترین هزینه‌های پزشکی که برای بیمارستان ایجاد می‌شود مربوط به صدمات مغزی و بیماری‌های مغز و اعصاب است. همچنین ۷۰ تا ۷۵ درصد مردم دنیا از نظر مالی این توانایی را ندارند که بتوان حتی در سطح متوسط پزشکی به آنها رسیدگی کرد. با این حال در نظر گرفته‌ایم تا همه مردم ایران با هر وضعیت اقتصادی که دارند بتوانند در این مرکز مداوا شوند. البته چندین بنیاد خیریه در کنار بیمارستان آغاز به کار می‌کنند تا هزینه درمان افرادی که بضاعت ندارند را تامین کنند تا مرکز نیز بتواند به کار خود ادامه دهد و سر پا بایستد.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.